NUFFNANG

Saturday 29 March 2014

WAHAI UMAT MELAYU ISLAM JOHOR ! Sanggupkah Batu Pahat DAN ORANG JOHOR bangun memberontak untuk Anwar Ibrahim main bontot?

Sanggupkah Batu Pahat bangun memberontak untuk Anwar Ibrahim main bontot?


BATU PAHAT 28 Mac – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berterusan memperlekeh badan kehakiman negara apabila mengaitkan institusi tersebut mendapat nasihat bomoh ketika menjatuhkan hukuman terhadap kes liwatnya.

[Bila dia kena, badan kehakiman tak betul. Masa dia menang pelbagai saman, badan kehakiman ok dan tak komplen buat roadshow?]

Ketika berucap dalam perhimpunan Reformasi 2.0 di Parit Raja, di sini malam tadi, Anwar berkata, keputusan Mahkamah Rayuan yang mendapati beliau bersalah di atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan dilakukan tanpa mengikut prinsip perlembagaan.

[Apa kena mengena perbuatan jenayah dengan perlembagaan ni?]

“Satu jam dia boleh buat keputusan, hakim kata saya dah baca dah, tiga kali saya tengok dia dok (sedang) baca (fail pendakwaan), baca apa tebal macam ini?

[Sebelum tu hakim sudah baca sebelum bicara melalui permohonan yang dibuat, afidavit yang diserah dan pelbagai dokumentasi. Orang suruh ke Universiti belajar jadi loyar, akauntan, doktor dan engineer untuk tingkatkan Melayu, tapi kamu belajar Pengajian Melayu dan bersyair gurindam untuk akhirnya jadi pembelot bangsanya.]

“Saya percaya hukum (hukuman) itu dia berdasarkan nasihat bomoh, macam mana tok bomoh tau kena lima tahun, bomoh kata saya tau..bila hakim tengok lima tahun, itu yang saya kena lima tahun penjara,” katanya.

Anwar secara terbuka turut melabel ahli UMNO sebagai benak dan tidak faham apabila mereka menyatakan keputusan yang dibuat mahkamah terhadapnya itu adalah adil.

“Kemudian orang UMNO di parlimen boleh bangkit kata ini mahkamah adil..hotak engkau..UMNO memang benak, tak faham dan tak hormat keadilan, kamu ingat ini kes Anwar kamu boleh buat main-main,” katanya.

Di pentas yang sama, beliau turut mendakwa kononnya barisan hakim yang mengendalikan kes liwat pertamanya dahulu sebagai tidak mempunyai pilihan dan mendapat arahan pihak tertentu .

“Percayalah, saya pernah berjumpa barisan hakim yang lama, yang berkata: Datuk saya tiada pilihan, masa itu dapat arahan, saya cuma nak selamatkan badan kehakiman kalau kami ikut selamatkan Anwar badan kehakiman akan hancur,” dakwanya.

[Penipu reka cerita...]

Anwar juga pada masa sama memberi isyarat kepada pengikutnya untuk bangkit menentang kerajaan tanpa perlu menunggu Pilhan Raya Umum ke-14 (PRU -14).

“Apakah mesti kita tunggu sampai PRU akan datang? tidak perlu kerana kita punya langkah sekarang kalau ada ‘signal’ daripada pimpinan Pas, DAP dan PKR mesti kita bangkit kerana tidak ada negara yang boleh bawa perubahan tanpa kebangkitan rakyat,” katanya.

[Bangkitlah untuk bbolhkan Anwar terus main bontot dan sejarahwan boleh panggil ianya Revolusi Membontot Anwar Ibrahim.] 

Harapnya Batu Pahat di mana lahirnya pahlawan seperti Panglima Kiai Salleh janganlah rendahkan diri untuk berontak demi hak Anwar untuk main bontot 

Malu Kiai Salleh kalau dia masih hidup!!!

source : unspinners

No comments: