NUFFNANG

Friday, 30 May 2014

# PRKTelukIntan Dyana Not Want To Answer Questions About Islam Agenda When Tanya Reporter

# PRKTelukIntan Dyana Not Want To Answer Questions About Islam Agenda When Tanya Reporter




Dyana evidence was scared at Kit Siang, who was at his side. It is unfortunate that Muslims should have strong principles of faith and adhere to the teachings of the bending principle when you're on the DAP.   

Moreover Muslims wanted to nominate him as a representative of the people. More more more embarrassing when he's more afraid of Kit Siang against God. 

May Dyana back to square one. Video is strong evidence why Muslims in Teluk Intan will be less Dyana as their elected representatives.  

MELAYU-ISLAM DI TANAH MELAYU KENA INGAT UNGKAPAN INI !!

MELAYU-ISLAM DI TANAH MELAYU KENA INGAT UNGKAPAN INI !!



source : taiping mali


BIAR BETUL ??!! #BN4TlkIntan: Hadi arah tak keluar mengundi? Jentera PAS dah balik Posted by The Unspinners

#BN4TlkIntan: Hadi arah tak keluar mengundi? Jentera PAS dah balik



Walaupun Haji Hadi muncul dimajlis kempen Dyana, tapi disebalik tabir, dia tidak berkenan untuk menyokong. MyMassa melaporkan Hadi menegur Dyana:

Abdul Hadi Awang pada Ahad dilapor menegaskan pihak yang tidak mengetahui tentang hukum hudud supaya berhenti bercakap mengenainya kerana ia boleh menjejaskan orang lain yang jahil mengenai undang-undang Islam itu.

Beliau berkata pihak berkenaan perlu tutup mulut sebelum mencelarukan lagi keadaan sedia ada.

“Ini bukan sahaja menimbulkan kekeliruan malah ia merosakkan… Kalau tak tahu jangan cakap sepatutnya… Saya tak tuju kepada sesiapa,” kata Abdul Hadi yang memberi teguran itu selepas Majlis Ulama PAS menegur Dyana Sofya kerana menolak pelaksanaan hudud di Malaysia.

Pemangku ketua dewan itu, Datuk Ahmad Yokib berkata, tindakan Dyana bakal “mengelirukan” masyarakat dalam PRK Teluk Intan.

Dalam menolak hudud, Dyana berkata beliau mendokong pendirian DAP bahawa syariat Islam itu bertentangan dengan perlembagaan dan tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia.

Pada Ahad juga, Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad dilaporkan berkata umat Islam perlu berhati-hati mengeluarkan pendapat mengenai hudud kerana dikhuatiri jika tersilap lafaz ia boleh menjejaskan akidah dan syahadah mereka.


Baca sepenuhnya di MyMassa SINI 


Ekoran pendirian Dyana yang berdolah dalih, Hadi kononnya telah mengeluarkan arahan melalui SMS agar penyokong PAS tidak keluar mengundi.

SMS ini telah bocor ke wartawan.

Semalam jentera PAS dari Kedah, Kelantan, Negeri Sembilan, dan Terengganu telah pulang kerana DAP seolah-olah tidak memerlukan jentera PAS.

DAP yang menguasai kempen mahu memastikan tiada langsung peluang untuk PAS menyelitkan sebarang agenda mereka atau sebarang sentuhan ugama Islam dalam kempen ini.

Malah Dyana sendiri enggan komen bila ditanya wartawan manifestonya tiada elemen pembangunan ugama.

Dyana jelas tidak akan menyokong hudud tapi berpura-pura depan PAS mengatakan dia tidak menolak hudud.

SMS tersebut mungkin ada kebenaran.
source : the unspinners

PANASSS DAN GEMPAR !!! PENYOKONG PAS BERTANYA : Apa pasal senyap aje isu hudud sekarang ini?

Apa pasal senyap aje isu hudud sekarang ini

Isu hudud nampaknya sudah mula reda dan PAS pun sudah kurang bercakap tentang hudud kebelakangan ini. Mungkin kerana pilihanraya Teluk Intan yang menyebabkan PAS sudah kurang bercakap tentang hudud ini kerana kepentingan pilihanraya di kawasan majoriti Cina itu yang sudah pasti tidak mahu hudud dilaksanakan.

Ramai yang bersetuju dengan hudud ini menganggapkan yang PAS sudah sepatutnya memulakan penerangan tentang hudud yang selama ini menjadi perjuangan mereka. Tetapi apa yang jelas akhir-akhir ini nampaknya PAS sendiri tidak bercakap lagi tentang hudud itu. Malahan TGNA sendiri meminta supaya isu hudud  tidak disebut dalam PRK Teluk Intan sekarang ini.

Kita mesti ingat yang memulakan isu hudud ini adalah PAS dan tidak kurang yang menyokongnya, tetapi mereka yang menyokong sekarang sudah ada yang merasakan mereka telah terdorong untuk menyokong dan sudah terasa mereka akan kecewa kerana PAS sudah berehat untuk bercakap dan menyusun tata-cara bagi perlaksanaannya.

Rupa-rupanya perjuangan ada rehatnya. Ada masa perlu diperjuangkan dan ada pula masanya untuk tidak memperkatakannya. Isu ini begitu hangat dan telah berjalan jauh, malahan sepatutnya sekarang ini sudah ada rangka penerangan yang patut diketahui umum tetapi kita masih tertunggu-tunggu bila isu ini akan digiatkan semula.

Kalau isu GST mudah untuk diterangkan kenapa isu hudud ini susah sangat untuk diterangkan jika pihak yang ingin melaksanakan undang-undang Islam ini sudah memahami segala-galanya tentang hudud ini terutamanya dalam hal perlaksananaannya.

Apakah PAS sendiri sudah merasakan was-was tentang kejayaan usaha melaksanakan undang-undang Islam ini? Kita tidak mengatakan yang undang-undang ini perlu dilaksanakan secara tergesa-gesa tetapi eloklah diberitahu kami yang menyokongnya bagaimana cara dan bila dalam jangkaan PAS yang hukum ini akan terlaksana.

Setidak-tidak perancangannya wajar diberitahu rakyat sekarang ini agar dapat orang ramai memberikan pandangan tentang perlaksanaannya asalkan sahaja ia tidak keluar dari parameter hukum syariat agama ini.

Justeru  sekarang ini apa yang sangat perlu bagi PAS menjawabnya ialah samada parti itu benar-benar serius untuk perlaksanaannya atau hanya untuk meriuhkan keadaan rakyat yang masih ramai berbelah bagi tentang perlaksanaan hukum ini.

Isu ini jika terus senyap seperti hari ini maka kita tidak hairan jika PAS akan berhadapan dengan desakan rakyat untuk perlaksanaannya dan akhirnya ia akan menghilangkan banyak keyakinan orang ramai terhadap PAS.

Apa rakyat takuti PAS bercakap tentang isu ini sebelum mereka benar-benar bersedia untuk perlaksanaannya. Yang akan menghadapi masalah nanti bukannya pihak-pihak mana, tetapi yang akan menerima beban politiknya nanti ialah parti PAS itu sendiri.

Kita takut jika orang ramai akan menganggap PAS seperti 'menceduk masakan yang belum sempat masak' sahaja. Jika PAS gagal melakukan apa yang dijanji dan diperjuangkannya, maka ia akan dianggap kemenangan bagi mereka yang tidak selesa dengan hukum Islam ini.

Lain-lain perkataan PAS telah memulakan isu untuk menggagalkan parti mereka sendiri. Itu yang kita takutkan, bukannya semata-mata untuk mencari salah terhadap parti itu.

Elok PAS membuat penegasan, jika hendak laksanakan hudud ini, buat lah dengan serius, jika tidak batalkan sahaja rancangan perlaksanaannya. 

Janganlah ada masa tidak boleh bercakap tentangnya dan ada masa boleh disebut pula. Kalau benar-benar serius, apa yang hendak ditakutkan ada pihak yang tidak bersetuju dengannya. 

Ini bukannya isu politik, tetapi isu agama, kerana kita mempunyai agama yang sarat dengan perlembagaan agamanya dan undang-undang Tuhan. Jika ia menjejaskan perlembagaan negara, PAS patut memberikan penyelesaian untuk mencari 'point of reconciliation' diantara perlembagaan sekarang dengan undang-undang hudud yang mereka berjanji untuk melaksanakannya.

Jangan memandai-mandai Dyana!, amaran Tunku Aziz

Jangan memandai-mandai Dyana!, amaran Tunku Aziz

pengarang@utusan.com.my">

APA mimpi DAP begitu teruja meletakkan calon Melayu untuk mewa-kili suara partinya di kerusi Parlimen Teluk Intan?

Mengapa secara tiba-tiba sahaja DAP begitu mengagungkan calonnya itu sedangkan suara Melayu atau India dalam parti itu tidak pernah didengar? Jangan kita lupa, Pengerusi DAP, mendiang Karpal Singh juga sekadar boneka dalam parti.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menyifatkan tindakan meletakkan Dyana Sofya mempunyai mesej tersirat untuk mereka (DAP) menyampaikan agenda parti dalam hal-hal berkaitan Islam dan Melayu.

Beliau bagaimanapun tidak pelik dengan strategi DAP itu kerana pernah 'terperangkap' dengan cara halus untuk mengaburi umum khususnya masyarakat Mela-yu dan Islam kononnya DAP tidak cauvinis Cina ataupun perkauman.

"Saya pernah dijadikan 'alat' oleh mereka, saya seperti jurucakap kepada semua agenda tersembunyi mereka. Tetapi mungkin kerana saya lebih bijak, saya dapat mengesan perbuatan mereka dengan cepat.

"Hanya tiga bulan, saya sudah memahami tindak-tanduk mereka. Saya hanya bertahan selepas itu kerana dipujuk oleh ko-nonnya sahabat karib, Lim Kit Siang untuk terus tinggal dalam DAP.

"Walaubagaimanapun, saya berterusan menentang mereka dari dalam sehingga mereka tidak tahan dengan kerenah saya dan bertindak cuba 'menghalau' saya. Saya hanyalah 'ejen' untuk mereka. Orang Melayu dalam parti itu hanyalah alat untuk mereka.

"Saya langsung tidak teragak-agak dengan pilihan Melayu mereka kali ini juga. Tidak ada apa-apa yang istimewa dengan calon DAP Teluk Intan itu kecuali dirinya adalah Melayu dan Islam yang mendengar setiap kata-kata bosnya. Samalah dengan saya, cumanya saya tidak akan sesekali bertolak ansur dalam perkara yang membabitkan kepen-tingan Islam dan Melayu sampai bila-bila," katanya kepada penulis di kediaman beliau di Bandar Sri Damansara.

Jelas Tunku Aziz, beliau langsung tidak terkejut dengan setiap tindakan calon DAP itu yang mempersoalkan kepentingan orang Melayu dan Islam kerana kesemua itu bukanlah kehendak atau suara hati calon terbabit, sebaliknya adalah apa yang di kehendaki oleh 'tokong-tokong' dalam parti itu.

Kata beliau lagi: "Sekiranya orang Cina yang mempersoalkan kepentingan orang Mela-yu, maka semua orang Melayu akan bangkit kemarahan. Sekiranya 'mempergunakan' orang Melayu untuk mempersoalkan hak orang Melayu, apakah yang akan berlaku? Berlaku perpecahan dalam kalangan kita. 'Orang' lain akan menari dalam kegembiraan.

"Tolong cakap dengan saya semua ini tidak benar? Mengapa calon DAP itu tidak habis-habis mempersoalkan perkara yang berkaitan dengan orang Melayu? Saya tidak faham, tolong betulkan kefahaman saya. Saya juga ada mendengar dia (Dyana Sofya) membuat perbandingan antara saya dan dirinya dalam DAP. Jika dia tidak tahu kebenaran, saya minta dia tutup mulut. Jangan memandai-mandai bercakap jika tidak tahu apa-apa," tegasnya.

Nada sama turut dikongsi oleh Ketua Wanita MIC, Mohana Muniandy, yang menurutnya calon DAP itu hanya sekadar boneka yang didatangkan khas untuk memastikan kemenangan DAP, bukannya untuk membawa apa-apa kebaikan kepada penduduk di Teluk Intan.

"Saya berasa sangat kecewa dan marah. Ke mana sahaja pergerakan calon DAP itu diikuti rapat oleh Kit Siang, segala persoalan yang diajukan kepadanya perlu mendapat restu Kit Siang terlebih dulu.

"Persoalan yang ada dalam kepala saya, adakah beliau akan terus dikawal oleh Kit Siang? Jika benar, mengapa tidak Kit Siang sahaja yang bertanding di Teluk Intan? Kit Siang lagi fasih dalam mengendalikan perkara sebegitu. Saya hairan, walaupun sudah menjangkau lebih 70-an, dia masih sukakan kuasa. Ini bukan UBAH namanya.

Menurut Mohana, pengundi India akan menjadi 'king maker' atau memegang kunci dalam menentukan parti mana yang bakal menang di Teluk Intan Sabtu ini.

Dengan majoriti daripada 42 pe-ratus penduduk Cina dan 38 peratus pengundi dijangka menyokong BN, pengundi India kini akan menentukan sebarang peralihan sokongan buat kedua-dua parti.


Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Politik/20140530/po_03/Jangan-memandai-mandai-Dyana-amaran-Tunku-Aziz#ixzz339Vp518s
© Utusan Melayu (M) Bhd 


source : utusan 

Thursday, 29 May 2014

Anwar: Cubaan Letak Dyana Terlalu Awal

Anwar: Cubaan Letak Dyana Terlalu Awal


Dalam perjalanan balik dari Teluk Intan kelmarin Anwar mengakui kepada
beberapa orang kepimpinan PKR bahawa DAP ambil tindakan silap kerana
letak Dyana di Teluk Intan. Anwar tak fikir pengundi Teluk Intan sedia
menerima seorang yang terlalu baru untuk mewakili mereka.
Anwar juga salahkan jentera pemilihan DAP yang tidak cukup details
melihat siapa Dyana dan keluarga sebelum ini.
Anwar sendiri kenal lama Kak Yammy. Kenal. Tak rapat. Tapi tahu
mentaliti penting diri dan tamak kak Yammy. Ini semua jadi penyakit.
Anwar akui pandangan Izzah bahawa Dyana ini tidak ada substance.
Kegemaran DAP untuk menggunakan formula muda tanpa pengalaman ini ada
kalanya makan diri.
Anwar turut menganggap Dyana sesuai diletakkan di Pulau Pinang atau
Kuala Lumpur, bukan di Teluk Intan.
Malahan Anwar kata, dia sedia swap kerusi Setiawangsa dengan DAP
sekiranya bersedia nak letakkan Dyana sebagai calon PRU14. Kekalahan
PKR di Setiawangsa hanya disebabkan calon yang tidak kuat. Tetapi jika
Dyana diletakkan di kawasan urban, Anwar yakin calon itu mampu menang
dengan lebih baik
DAP ambil Setiawangsa dan PKR akan ambil alih Teluk Intan untuk PRU14?
Masa masih banyak dan panjang. Boleh bincang kemudian.
Cumanya, Dyana untuk kerusi kampung seperti Teluk Intan adalah
percaturan yang silap.

source : .gelagat anwar

DYANA SOFYA JUMPA IBRAHIM ALI DI LUAR TELOK INTAN ?? DYANA, MENGAPA NAFI HUBUNGAN ERAT LUAR DAN DALAM DENGAN PERKASA?

DYANA SOFYA JUMPA IBRAHIM ALI DI LUAR TELOK INTAN



Ads by Media ViewAd Options
DYANA, MENGAPA NAFI HUBUNGAN ERAT LUAR DAN DALAM DENGAN PERKASA?
source : mymassa

TOLAK Hudud: Penyokong PAS Tetap Akan Sokong Dyana “Tak Jadi Kafir Ker?

TOLAK Hudud: Penyokong PAS Tetap Akan Sokong Dyana “Tak Jadi Kafir Ker?

Oleh rmf
TELUK INTAN – Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub percaya isu hudud tidak akan mempengaruhi penyokong parti itu untuk memboikot calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan.
Beliau berkata, tiada masalah yang timbul sekiranya penyokong PAS mendapatkan penjelasan yang tepat mengenai isu berkenaan dan kemudiannya akan menyokong DAP.
“Saya percaya ia tidak sampai ke tahap boikot. Jika ada pun, kita akan memberikan penerangan kepada mereka tentang penjelasan isu hudud ini.
“Masyarakat mesti dididik dengan pengetahuan dan ilmu yang dapat membantu mereka untuk memberikan penilaian terhadap mana-mana isu,” katanya kepada pemberita di Kampung Padang Tembak di sini.
Dyana sebelum ini menyatakan beliau tidak menolak hukum hudud tetapi akan menentang jika rang undang-undang mengenai pelaksanaannya dibentangkan di Parlimen.
Salahudin berkata, isu hudud tidak berbangkit buat PAS untuk bersama-sama dengan DAP dalam kempen PRK Teluk Intan.
“Sewaktu kita (PAS) mula-mula mengenali DAP, mereka sudah tidak bersetuju tentang hudud.
“DAP pun tahu tentang pendirian PAS tetapi itu tidak menghalang kita bersama-sama untuk menubuhkan Pakatan Rakyat.
“Ia juga sama sekali tidak menghalang PAS untuk terus memperjuangkan syariat Islam dalam negara kita,” katanya.
Mengenai kempen PAS pada PRK Teluk Intan, parti itu menggunakan pendekatan eksklusif khususnya kepada pengundi sasaran termasuklah golongan muda dan pengundi luar.
“Antara yang kita lakukan adalah mengadakan kempen dari rumah ke rumah dan ceramah kelompok yang telah disusun setiap hari,” katanya. – mStar Online

source : rmf7

Dyana Tentu Kecut Perut Tengok Kenyataan Berani YDP MPP UiTM Ini #PRKTelukIntan


Dyana Tentu Kecut Perut Tengok Kenyataan Berani YDP MPP UiTM Ini #PRKTelukIntan


GEMPARRR..! DAGING BABI KISAR PUN ADA COP "HALAL"..!!!

GEMPARRR..! DAGING BABI KISAR PUN ADA COP "HALAL"..!!!


Hadoiii... ni aru betul-betul pening...

Marah pun ada... nak gelak pun ada... Apa punya kurang ajar la syarikat ni saya pun 
tak tau... 

Tiba-tiba saja letak tanda halal kat daging babi kisar? Apa ke bodohnya syarikat ni...

Errr.. Takdak sapa-sapa yang nak pi bakar syarikat daging babi kisar ni ka? 


Baca info selanjutnya di sini...

Takdak sapa-sapa nak pi demo depan JAKIM suruh ambik tindakan kat syarikat ni ka? 

Kalau umat Islam "ter"makan daging babi kisar ni macamana? Tak ke haru kena "samak 
mulut", "tukar darah", "tukar daging tubuh" kita...kan? Haru wooooo....

source : the duke's blog

PRK TELUK INTAN: AYAT AL-QURAN DIGUNAKAN OLEH KAFIR DAP UNTUK MENARIK UNDI KEPADA CALON MENOLAK ISLAM

PRK TELUK INTAN: AYAT AL-QURAN DIGUNAKAN OLEH KAFIR DAP UNTUK MENARIK UNDI KEPADA CALON MENOLAK ISLAM

بسم الله الرحمن الرحيم

klik sini : 

Steven Sim guna ayat Al Quran dalam kempen di Teluk Intan






Apa sudah jadi dengan orang islam di Malaysia ini, kerana politik kita lupa tentang agama. Perseteruan PAS dan UMNO sudah berada di fasa kesesatan. Orang islam membiarkan orang kafir menggunakan ayat Al-Quran berkempen, lebih menyedihkan orang kafir ini menggunakan ayat Al-Quran untuk menarik undi untuk memenangkan calon DAP yang telah berikrar untuk menolak hudud di Parlimen. Dimana bijak pandai agama PAS dalam isu ini. 

Steven Sim dari DAP telah menggunakan Ayat ke-6 dalam surah Al-kafirun لَکُمۡ دِیۡنُکُمۡ وَلِیَ دِیۡنِ (Lakum dinukum wa-liya dini) yang bermaksud “Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku”. Orang kafir DAP ini secara tidak langsung telah berkempen supaya umat islam berhenti dari berdakwah kepada bukan islam, sedangkan ia adalah kewajipan umat islam untk berdakwah seperti yang dinyatakan dalam surah Al-imran.

"Kemudian jika mereka mendebat kamu (tentang kebenaran Islam), maka katakanlah: “Aku menyerahkan diriku kepada Allah dan (demikian pula) orang-orang yang mengikutiku.” Dan katakanlah kepada orang-orang yang telah diberi Al Kitab dan kepada orang-orang yang ummi 190): “Apakah kamu (mau) masuk Islam”. Jika mereka memeluk Islam, sesungguhnya mereka telah mendapat petunjuk, dan jika mereka berpaling, maka kewajiban kamu hanyalah menyampaikan (ayat-ayat Allah). Dan Allah Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya." [Ali ‘Imran (3): 20] 

Bukan setakat berkempen meminta umat islam berhenti berdakwah, malah berkempen untuk memenangkan calon yang akan MENOLAK HUKUM ISLAM. Paling menyedihkan orang islam yang mendengar kempen ini, berTEPUK TANGAN tanda setuju dan ada yang menyebut Allahuakabar.

Cukup sedih melihat perkara ini berlaku. Kita umat islam berpecah sehingga begini sekali. Sanggup kita biarkan orang kafir menggunakan islam secara salah asalkan saudara seislam kita yang kita musuhi itu kalah. Apa yang penulis lihat umat islam di pihak PR meletakkan dendam kepada BN mengatasi keimanan kepada Allah SWT.

Selain isu Steven Sim ini, banyak lagi isu berkaitan agama yang nampaknya PAS mempertahankan yang batil hanya kerana memenangkan DAP. Agak-agak parti DAP ini didaftarkan di padang masyar nanti ke?. Pada PRK Teluk Intan kali ini parti PAS banyak menyimpang dari ajaran islam, dan menyebabkan penyokongnya terikut-ikut kesilapan itu.

Penulis ingin menyeru kepada umat islam supaya menjaga kemuliaan agama islam mengatasi politik tidak kira anda dari parti mana sekalipun. Sekiranya perkara yang dilakukan adalah salah disisi islam, katakan ia berdosa. Janganlah berdolak dalih hanya kerana mempertahankan parti. ingatlah akhirnya kita akan dihisab oleh Allah, bukan parti politik. Sekiranya UMNO buat salah, cakap sahajadia salah. Kalau PAS salah, sebut sahaja dia salah. Jangan berdolak dalih kerana politik. merugikan umat islam.

Penulis teringat kepada kisah kerajaan Pagaruyung, dimana golongan adat dan golongan agama bergaduh sesama sendiri. Akhirnya pihak belanda mengambil kesempatan untuk menakluk kerajaan itu. Akhirnya golongan adat kalah dan golongan agama pun kalah yang menang Belanda. Kalau kita tidak berjaga-jaga, UMNO dan PAS akan kalah. dan yang menang DAP. Parti yang ingin menolak islam dan melayu. Renungkan lah....

الله أكبر     الله أكبر      الله أكبر

Hina Mahathir Bukti Peniaga Cina Yang Sokong DAP Jenis Tidak Kenang Budi

Hina Mahathir Bukti Peniaga Cina Yang Sokong DAP Jenis Tidak Kenang Budi

Oleh Ab Jalil Backer
Apabila Naib Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi memberi kritikan keras kepada para peniaga cina yang menyokong Parti Tindakan Demokratik (DAP) sebagai tidak kenang budi atau tidak berterima kasih kepada Barisan Nasional, ia merupakan satu kenyataan yang jujur dan mewakili pandangan jutaan orang Melayu.

DAP tidak perlu memainkan isu perkauman dalam kenyataan Zahid ini. Memang benar, adalah hak peniaga Cina untuk menyokong sesiapa pun. Itu hak demokrasi mereka sebagai mana hak demokrasi Zahid, penyokong UMNO dan Barisan Nasional, untuk menyatakan sikap tidak kenang budi peniaga Cina.

Apa lagi yang boleh dikatakan oleh Barisan Nasional terhadap peniaga Cina yang menyokong DAP? Selama ini siapa yang membina kestabilan politik dan peluang ekonomi sehinggakan peniaga Cina boleh mengaut keuntungan yang besar?

DAP atau Barisan Nasional?

Peniaga Cina sering berhujah bahawa mereka membayar cukai yang banyak, maka mereka tidak terhutang budi kepada kerajaan Barisan Nasional. Sebaliknya dakwa mereka, Barisan Nasional dan kerajaanlah yang terhutang budi dengan mereka sebagai pembayar cukai.

Pandangan ini sangat sesat dan cuba merendah-rendahkan sumbangan BN dan orang Melayu. Hakikatnya, tanpa pengorbanan kerajaan membangunkan infrastruktur negara ini, membina kestabilan politik, menguruskan kewangan dan menjadi mesra peniaga, mustahil untuk peniaga Cina berjaya mengembangkan perniagaan mereka dan membayar cukai.

Peniaga cina boleh berjaya di negara ini kerana Barisan Nasional membina segala-galanya yang memudahkan mereka berniaga. Semua ini dilakukan melalui pinjaman luar negara dan penswastaan yang dikritik oleh DAP.

Dari tarikh hari kemerdekaan sehingga 15 tahun lalu, kerajaan tidak mempunyai pendapatan yang cukup untuk membangunkan negara tanpa melalui pinjaman luar negara.

Ketika itu Barisan Nasional dikutuk, dikritik dan dicerca oleh DAP sebagai membazir apabila berhutang dan menjalankan penswastaan bagi membina Lebuh Raya Utara Selatan, Jambatan Pulau Pinang, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, Pelabuhan Tanjung Pelepas.

Barisan Nasional dikritik dan difitnah bermacam-macam apabila ia menswastakan Lembaga Letrik Negara menjadi Tenaga Nasional Berhad bagi tujuan menyediakan bekalan tenaga yang mencukupi untuk industri.
Barisan Nasional juga menjadi mangsa serangan politik pembangkang apabila mengambil keputusan membantu peniaga Melayu, Cina dan India ketika krisis kewangan 1997/98.

Lebih teruk kerajaan Barisan Nasional menjadi seolah-olah “pariah” di peringkat antarabangsa apabila bertindak tegas dengan penunjuk perasaan dan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri bagi menghalang usaha-usaha menghuru-harakan negara melalui rapat umum dan hasutan perkauman.

Semua ini untuk apa? Semua ini dilakukan untuk menjadikan Malaysia sebuah negara “mesra perniagaan dan industri” melalui kestabilan politik, keamanan, kemudahaan jaringan pengangkutan, prasaranan dan kecekapan agihan tenaga.

Jika ditarik semua keputusan politik BN yang sangat kritikal dan dikritik hebat oleh DAP ketika itu bolehkah peniaga Cina berjaya seperti sekarang?

Siapa yang paling banyak mendapat keuntungan? Peniaga Cina. Lihatlah senarai 40 orang terkaya di Malaysia, 3/4 adalah kaum Cina. Lihat jumlah pemilikan rumah kos sederhanan mewah dan kos mewah, 70% milik kaum Cina.

Namun apakah balasan mereka kepada Barisan Nasional? Mereka memberi sumbangan dan menyokong DAP yang sebelum ini menghalang segala projek pembangunan mega kerajaan untuk memakmurkan ekonomi negara.

Apakah mereka ini tidak boleh dianggap pengkhianat kepada Barisan Nasional? Apakah mereka ini tidak boleh dianggap sebagai kumpulan yang tidak bersyukur dan tidak tahu berterima kasih?

Setelah begitu banyak tolak ansur dan sumbangan Barisan Nasional dan UMNO sendiri dalam membantu memakmurkan ekonomi negara akhirnya kumpulan ini menikam BN dari belakang.

Mereka bercakap soal rasuah dan ketelusan seolah-olah UMNO dan Barisan Nasional adalah sebuah parti yang begitu korup dan perlu dijatuhkan. Jika parti ini begitu korup dan lemah bagaimana mereka boleh mencapai begitu banyak kekayaan? Bagaimana kekayaan negara ini diagihkan dengan seimbang dan bukan dikawal oleh dua tiga orang manusia sahaja seperti di negara yang korup?

Lebih memalukan siapakah yang membawa budaya korup dan rasuah ini jika bukan peniaga Cina sendiri? Siapakah yang mencipta budaya kroni ini jika bukan peniaga Cina sendiri? Sekarang mereka mahu menunding kepada orang lain?

Memang hak mereka untuk menyokong DAP dalam pilihan raya. Namun adalah hak UMNO untuk merasa dikhianati oleh peniaga Cina.

Hanya orang bodoh tidak nampak pengkhianatan peniaga Cina terhadap UMNO. UMNO sungguhpun memperjuangkan nasib orang Melayu dan agama Islam tidak pernah menindas atau mengenepikan kaum lain mahu pun agama lain.

UMNO diasak oleh PAS agar menjadi lebih Melayu dan lebih Islamik. Namun selama lebih 50 tahun parti ini mengamalkan pendekatan moderat dan sederhana bagi menjaga kebajikan semua kaum, termasuklah kaum Cina.

Selepas hari Merdeka, UMNO berdiri tegas mempertahankan kepentingan kaum Cina biarpun diasak oleh Pas dan juga kumpulan Melayu ekstremis yang mahu memilik negarakan kekayaan kaum Cina, melaksanakan pemerintahan Melayu sepenuhnya dan menghapuskan sekolah-sekolah jenis kebangsaan dan mewajibkan hanya bahasa Melayudigunakan.

UMNO dan MCA juga diasak oleh Parti Tindakan Rakyat (PAP) dan kemudiannya DAP yang memainkan sentimen bagi menimbulkan kemarahan orang Melayu sehingga tercetus peristiwan 13 Mei 1969.

UMNO dan MCA bertegas dan bersama MIC membangunkan negara ini biarpun sentiasa cuba disabotaj oleh PAS dan DAP – Ektremis Islam dan Cauvinis Cina.

Malangnya, hari ini UMNO yang dituduh bersikap rasis, manakala DAP dan PAS dianggap parti yang syumul dan hebat.
Apakah ini bukan satu bentuk pengkhinatan kaum Cina atas pengorbanan UMNO dan Barisan Nasional?
Perangai Kurang Ajar Lim Kit Siang

Pemimpin maha agung DAP, Lim Kit Siang, cuba menjadikan kenyataan Zahid sebagai satu kenyataan perkauman dan menghina kaum Cina. Di mana hinanya mengatakan peniaga Cina yang menyokong DAP sebagai tidak tahu berterima kasih atau dalam kata kasarnya, “tidak sedar diuntung”?

Sikap kurang ajar Lim Kit Siang bertambah jelas apabila menyatakan kenyataan Zahid sebagai warisan sikap tidak rasional Tun Dr Mahathir Mohamad.
Based on this symptom, Lim Kit Siang diagnosed the home ministerwith an illness he said is spread by former premier Dr Mahathir Mohamad. It is called “Mahathirish perverse illogic”. – Malaysiakini.com
Terlalu banyak jasa Tun Dr Mahathir Mohamad kepada peniaga Cina, namun mereka tetap menyokong pemimpin yang sepanjang hidupnya menghina Mahathir. Apakah ini bukan bukti sikap tidak bersyukur peniaga Cina?

Lim Kit Siang bukan sahaja kurang ajar malah tampak seperti masih setia kepada Tanah Besar Cina.
Menurut Malaysiakini, “The DAP veteran also criticised Zahid for “casting a long shadowon the 40th anniversary celebrations on the establishment of diplomatic ties between China and Malaysia.

Sekarang kita mahu bertanya, apakah kena mengena kenyataan Zahid kepada peniaga Cina dengan hubungan Malaysia-China? Apakah kaum Cina di negara ini di bawah naungan Tanah Besar China? Atau Kit Siang mahu memberitahu bahawa kaum Cina hanya rakyat negara ini pada kerakyatan tapi mereka di bawah naungan negara China?


Peniaga Cina berhak menyokong DAP. Namun kenyataan Ahmad Zahid Hamidi bahawa mereka kumpulan yang tidak bersyukur dan tidak tahu berterima kasih adalah satu hakikat dan fakta bukannya rasis.

source : mykmu

Bangsa Cina Ketawakan Kemarahan Bangsa Melayu Yang Sedar Tertipu

Bangsa Cina Ketawakan Kemarahan Bangsa Melayu Yang Sedar Tertipu

Sekarang bangsa Cina mentertawakan bangsa Melayu yang berada dalam keadaan marah kerana menyedari bahawa bangsa Cina telah mempermainkan kita selama ini. Mereka memang biadap. 

Bangsa Cina telah menyuarakan pendirian tidak menyokong Barisan Nasional dalam PRU13 yang lepas. 

Ini seolah-olah memberitahu kita bahawa “padan muka orang Melayu yang bodoh dan baik hati”. 

Hanya dengan alasan Negara mengamalkan demokrasi , oleh itu mereka berhak mengundi mana-mana parti yang mereka suka.

Oleh itu Kerajaan Barisan Nasional yang telah mendapat mandat  dari rakyat juga harus melaksanakan langkah tegas mengambil tindakan menarik balik segala hak istimewa yang telah diberikan kepada bangsa Cina yang langsung tidak menghargai budi baik Barisan Nasional. 

Kerajaan harus ajar bangsa Cina yang kurang ajar ini. Sekolah Cina wajib dimansuhkan. 

Ini antara tindakan yang bakal membuka mata bangsa Cina.  

Pastikan anak-anak Cina tahu berbahasaMalaysia bagi menghilangkan kebiadapan anak bangsa Cina.

Sekarang mereka cuba mempermainkan dan mentertawakan kontrak sosial kemerdekaan Negara. 

Kontrak sosial adalah asas kepada sistem pemerintahan yang menjadikan kita negara demokrasi berparlimen raja berperlembagaan dengan konsep negeri dan persekutuan.  

Perlembagaan Persekutuan pada tahun 1957 memberikan kewarganegaraan terbuka kepada bukan Melayu, sebahagiannya imigran dan diterima secara automatis sebagai warga Negara dan diberikan jussoli.

Inilah antara sifat negara dan bangsa Malaysia yang harus difahami – berbilang kaum tetapi berakar umbi dalam sistem kenegaraan Melayu. Perlembagaan juga mengiktiraf bahasa Melayusebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama rasmi dan sistem pemerintahan beraja. 

Ini adalah perkara asas yang cuba dihapuskan oleh bangsa Cina yang amat biadap yang didalangi oleh DAP dan disokong sepenuhnya oleh bangsa Cina.

Bangsa Cina cuba menidakkan hak bangsa Melayu di tanahiar milik bangsa Melayu itu sendiri. 

Mereka telah menjalankan propaganda kononnya mereka pencinta Negara dan terlalu sayangkan Negara lalu menyusun agenda mahu merampas Negara dari Barisan Nasional yang telah menjalankan tugas dengan baik menjaga keharmonian Negara  dan memastikan tuan punya tanah Melayu ini sentiasa terbela segala hak milik mereka.

Bangsa Cina tahu bahawa mereka hanya boleh merampas Negara dengan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. 

Maka mereka sanggup berkerjasama dengan pengkhianat Negara seperti Anwar Ibrahim dan PAS walaupun sesungguhnya mereka amat bencikan PAS yang bersikap melampau dan Anwar yang terlalu tidak bermoral.  

Kita bertanggungjawab menyampaikan agenda jahat pembangkang ini kepada seluruh bangsa Melayu demi memberi kesedaran dari terus ditipu oleh agenda jahat pembangkang.  

Pada masa yang sama , UMNO juga harus berusaha menguatkan parti dari dalam. 

Semua peringkat dalam UMNO bertanggungjawab mengelakkan sebarang pepecahan kerana ini bakal melemahkan parti.  

Mari kita rapatkan Barisan dan kuatkan UMNO demi agama, bangsa dan tanahair.

source : mykmu

kzso - mari kita rapatkan perpaduan dan kesatuan umat Melayu-Islam tanpa mengira partai mereka dan juga yang tidak menjadi ahli kepada mana-mana partai!

Rakyat Perak & Pahang Sila Buat Polis Report Terhadap Barua Ini...

Rakyat Perak & Pahang Sila Buat Polis Report Terhadap Barua Ini...

Tak cukup dengan menghina pemimpin umno/bn, barua-barua belaan anwar menghina 
Almarhum Tuanku yang mangkat semalam...

Inilah hasil tarbiyah pakatan, orang yang dah meninggal dunia pun mereka sanggup hina...

Harap rakyat negeri perak yang cinta dan kasihkan Almarhum sila buat laporan polis terhadap 
barua pemilik akaun facebook ini...




BN4TlkIntan: Taktik propaganda baru DAP

BN4TlkIntan: Taktik propaganda baru DAP



Pembubaran Askar Melayu di Raja adalah salah satu  dari agenda jangkamasa panjang DAP. Maka apabila mesej FB ini dikeluarkan, ia bukan sesuatu yag menghairankan.

Dyana memang hanya boneka DAP yang mana sepanjang kempen ini hanya mengikut skrip yang telah disediakan DAP berdasarkan agenda mereka.

Apabila dia tak ingat skrip atau apa tertanam dihati berlainan dengan apa yang diajar DAP, maka terbarailah dia di sidang akhbar hingga Kit SIang perlu rampas microphone.

FB ini bertujuan untuk mendapat sokongan pengundi luar DAP yag mana DAP sudah rasa kempen pada penduduk Telok Intan tidak menjadi dan kini terdesak hingga perlukan undi luar kawasan.

Sebaik saja mesej ini tersebar dan akan backfire kepada pengundi Melayu, cepat-cepat Dyana menukar haluan menafikan kenyataan di atas dan kata ia bertujuan untuk memburukkan namanya.

Nampaknya ini taktik baru DAP untuk membakar semangat satu pihak dan kemudian ambilhati pihak lain dengan menafikan.


Hmm ... dasar penipu.
source : the unspinners





Akhirnnya PAS Akui Temui Jalan Buntu Untuk Laksanakan Hudud #PRKTelukIntan

Akhirnnya PAS Akui Temui Jalan Buntu Untuk Laksanakan Hudud #PRKTelukIntan


PANASS !! Mujahid akui PAS sukar laksana hudud

Mujahid akui PAS sukar laksana hudud

Amat jarang Demang salin bulat-bulat artikal daripada blog lain. Jika Demang suka, Demang akan buatkan link sahaja ke sumber asal.

Namun kali ini Demang salin satu artikal yang Demang rasa amat penting untuk kita fikirkan apakah tindakan dan strategi yang perlu kita ambil berdasarkan situasi yang disentuh dalam artikal ini.

Satu lagi alasan Demang salin bulat-bulat artikal ini ialah kerana ia merekodkan kenyataan beberapa orang penting dan kenyataan tersebut boleh dijadikan rujukan kemudian.

Selamat membaca.

Hasrat kerajaan Kelantan pimpinan PAS untuk melaksanakan hukum hudud di negeri itu telah menyebabkan gabungan Pakatan Rakyat goyang, kata pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional pusat Datuk Dr Mujahid Rawa.

Beliau berkata walaupun isu itu dianggap sebagai isu negeri tetapi ia telah memberi kesan kepada PR terutama di Semenanjung kerana kanun jenayah Islam ini tidak pernah dibincangkan semasa pembentukan gabungan itu pada 2008.

Katanya hudud juga bukan sebahagian daripada agenda apabila PAS, PKR dan DAP menandatangani rangka dasar bersama atau pun dimasukkan dalam “Buku Jingga” yang menggariskan dasar-dasar Pakatan Rakyat dalam keseluruhan aspek pentadbiran negara untuk jangka panjang.

“Saya juga harus berterus-terang dan mengaku bahawa secara realiti, masyarakat menganggap PR tidak dapat menyelesaikan perbalahan. Masyarakat juga tidak mempunyai keyakinan bahawa kami boleh mencapai persefahaman bersama mengenai hudud,” kata beliau.

Beliau berkata demikian sebagai speaker pada forum tentang “Perspektif Kemunculan Mengenai Hudud di Malaysia”, anjuran Institut Strategi dan Kepimpinan Asia (ASLI) di sini, Selasa.

Mujahid yang juga anggota parlimen Parit Buntar berkata Pakatan Rakyat mesti mencari penyelesaian bagi mengembalikan keyakinan rakyat.

“Ya, PAS amat komited untuk melaksanakan hudud tetapi kami juga menghormati proses demokrasi. Kami mengamalkan politik yang matang dan sebab itulah kami terbuka kepada perbincangan dan mendengar kritik,” kata beliau.

Sementara itu, anggota Parlimen Sepang Mohamed Hanipa Maidin berkata hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia sehingga rakyat memberi restu dan menerima bahawa undang-undang Islam adalah sebahagian daripada kehidupan mereka.

Hanifa, seorang peguam bersetuju bahawa masyarakat mungkin menganggap hudud sebagai bercanggah dengan perlembagaan kerana adalah lumrah untuk bercanggah pendapat tetapi percanggahan itu harus disalurkan melalui saluran yang betul dan menyerah kepada mahkamah untuk membuat keputusan.

Sementara itu, Exco Pemuda Umno Fathul Bari Mat Jahaya mencadangkan supaya golongan bukan Islam dibenarkan untuk menganggotai Jawatankuasa Teknikal berkaitan hudud supaya mereka mendapat penerangan yang jelas dan diberikan ruang untuk menyuarakan kebimbangan berhubung undang-undang Islam itu.

“Pada perbincangan jawatankuasa itu kita boleh bertanya secara terus terang mengenai soalan yang mungkin boleh menyentuh sensitiviti mereka jika dilakukan secara terbuka, seperti mengapa mereka takut dengan pelaksanaannya?,” katanya 

Artikal asal http://mymassa.blogspot.com/2014/05/hasrat-kerajaan-kelantan-pimpinan-pas.html
source : waadat