NUFFNANG

Tuesday, 31 December 2013

LATEST! UPDATE DEMONSTRASI GULING KERAJAAN!!!

UPDATE DEMONSTRASI GULING KERAJAAN!!!

Tuesday, December 31, 2013

Berikut adalah ringkasan laporan yang telah diterima:

Di Masjid Negara, sebuah bas bernombor pendaftaran DBY 7070 dari Kota Bharu

Di Dataran DBKL, sepuluh orang Muslimat PAS dikesan mundar-mandir.

Di Dataran Merdeka, 20 orang yang memakai baju berwarna hitam tertera logo Pakatan Rakyat dan turut memegang plakad TURUN.


Di Sogo, lebih kurang 100 keping risalah dikesan sedang dan telah diedarkan kepada orang ramai. 50 orang daripada mereka, kemudiannya bersolat di kawasan tangga halaman SOGO walaupun di SOGO, Pertama, Champbell dan Masjid Pakistan di belakang balai polis lama Campbell menyediakan ruang solat yang lebih selesa. Mereka turut bertakbir dan menunggu kedatangan Chegu Bard.

Di Masjid Negara, lebih kurang 150 orang jemaah dari golongan muda berpakaian hitam, keluar dari masjid selepas solat Maghrib. Ada yang bercakap dan berbual tentang tindakan penyuraian oleh polis malam ini dan sangat-sangat teruja dengan situasi itu.

Di Masjid Jamek, selesai solat maghrib, terdengar laungan takbir, tetapi tidak mendapat sambutan. Lebih kurang 200 orang anak muda sedang berkumpul dalam kumpulan kecil di kawasan luar masjid. Turut dikesan adalah plakad-plakad bertulisan, TURUNKAN HARGA BARANG.


Seorang wanita Cina berusia lingkungan 20-an bertanya arah ke Dataran dan memberitahu, tidak mewakili mana-mana kumpulan tetapi hanya hadir untuk memberikan sokongan.

Turut mendapat maklumat ialah, Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dikatakan akan bergerak dari Ibu Pejabat PAS di Jalan Raja Laut ke Dataran Merdeka pada jam 9:00 dengan menggunakan motosikal.
source : the flying kick

Lepas merusuh, puak ni akan toron sesama sendiri

Lepas merusuh, puak ni akan toron sesama sendiri



Ieee ... geli aku tengok mereka ni.

Binatang pun tak main sesama jantan dan betina. Hanya cacing saja sedemikian...

Pastilah lepas merusuh malam ini, mereka dok toron sesama sendiri.


source : the unspinners

Mari Mengenal Pemimpin Bongok Pekatan Guling...Jom Pakat-Pakat Gelak

Mari Mengenal Pemimpin Bongok Pekatan Guling...Jom Pakat-Pakat Gelak



Kata orang kalau nak tengok kualiti seorang pemimpin, lihatlah apa yang dia cakap dan lihat pula siapa yang menyukai apa yang pemimpin itu cakap. 

Kini kita dihidangkan lagi dengan satu lagi sketsa tweeter yang jelas memperlihatkan betapa bongoknya pemimpin fuckatan. Hal agama dengan hal sosial pun tak tahu bezakan. Sudah tentu ia adalah hasil tarbiyah bersanadkan seorang ularmak terompah tersohor yang terkenal dengan segala dogengan Israeliyatnya. Ularmak ini pernah mengatakan perhimpunan dan rusuhan di Dataran Merdeka mendapat pahala yang sama dengan ibadah wukuf di Arafah dan dongengannya itu di sambut pekikan takbir!

Wahai Nizar ooi... 4 juta manusia berkumpul di Padang Arafah atas tujuan berwukuf dan beribadah menunaikan salah satu rukun wajib haji. 

Tetapi manusia berhimpun secara haram tanpa permit di Dataran Merdeka dengan niat untuk melakukan sesuatu yang ditegah oleh agama dan tidak mentaati pemimpin itu adalah perbuatan haram lagi berdosa.

Padang Arafah dan Mekah tu tempat Ibadah. Manakala Dataran Merdeka pula tempat aktiviti sosial.

Memang si Nizar ni bongok bertingkat-tingkat. Kalau dulu, Si Nizar ni juga pernah cakap kerajaan Malaysia gagal menambah bilangan jemaah haji di Mekah. Beliau berjanji jika pakatan pembangkang menang PRU13, mereka akan menambah bilangan kuota haji ke Mekah. Punyalah bengong, tak tahu Mekah sekarang sedang mengalami proses pembesaran.

Sebab tu ko fail masa jadi Menteri Besar Perak dulu...alahai Nizar.


   source : mymassa

BILA MUFTI PAHANG BIKIN NURUL IZZAH TERMENUNG!!!

BILA MUFTI PAHANG BIKIN NURUL IZZAH TERMENUNG!!!

SHARE

Mufti Pahang, Datuk Abd Rahman Osman hari ini mempertahankan tindakan Majlis Agama Islam Pahang (MAIP) dalam melaksanakan undang-undang syariah baru terhadap golongan mak nyah dan pengkid di negeri itu kerana perlakuan tersebut jelas menyalahi hukum syarak. 

Beliau berkata penguatkuasaan enakmen itu dilakukan dengan mempertimbangkan asas utama, iaitu kecenderungan mempengaruhi masyarakat ke lembah maksiat.

Malah kata beliau, perlakuan tersebut dinyatakan secara jelas dalam hadis Rasulullah yang menyebut Allah melaknat golongan lelaki yang menyerupai wanita dan sebaliknya. 

"Masalahnya bukan sebab kacau (orang), masalahnya kalau bertentangan dengan syarak, maka tak betullah.. Bila langgar syarak, maknanya ia melanggar adat, tata susila sebagai orang Islam. Maknanya, hukum syarak ini nak membetulkan masyarakat. 

"Biasanya mak nyah ini, mereka lelaki menyerupai perempuan dan tujuan mereka menyerupai perempuan kenapa? Kerana nak menggoda lelaki lain. Itu maksudnya ia mengajak orang kepada maksiat. Itu saja,"katanya kepada Antarapos.

Semalam, media melaporkan MAIP akan mengambil tindakan terhadap mak nyah dan pengkid yang ditahan penguatkuasa, di bawah peruntukan Enakmen Jenayah Syariah 2013.

Oleh itu, mak nyah dan pengkid yang ditahan penguat kuasa negeri itu boleh dikenakan tindakan penjara maksimum setahun atau denda tidak melebihi RM1,000 di bawah peruntukan enakmen yang telah dilaksanakan sejak 1 Disember lalu.

Kata Rahman lagi, masyarakat seharusnya memahami definisi sebenar maknyah dan pengkid, di mana golongan ini penampilannya berlawanan dengan jantina mereka, dan mempunyai gerak laku serta naluri seksual terhadap jantina sendiri. 

Justeru katanya, enakmen ini tidak diguna pakai kepada golongan khunsa atau golongan yang mengalami kecelaruan jantina secara semula jadi, selagi ia tidak bertujuan menggalakkan maksiat.

Beliau selain itu turut menyelar tindakan sesetengah pihak khususnya badan bukan kerajaan yang menentang pelaksanaan enakmen ini atas alasan melanggar hak asasi manusia. 

"Kalau ia menyalahi syarak, kita bukan melihat kepada keadaan masyarakat. NGO yang mempertahankan perkara yang bukan atas dasar syarak, tak betullah.. Kalau mereka merasakan tak menepati hak asasi, kena rujuk syarak. Kalau benda itu tak betul di sisi syarak, maknanya kita boleh dakwa. Tak boleh ada orang yang boleh cuba menghalangnya, hukum syarak ini mengatasi undang-undang yang ada.  

"Kita kena faham. Manusia dengan undang-undang Tuhan ini, Allah lebih mengetahui. Kalau kata manusia ini lebih baik dari Tuhan, itu syirik. Rasullah beritahu (bersabda) bahawa Allah melaknat orang lelaki menyerupai perempuan dan perempuan menyerupai lelaki, kita kena akur. Kalau tak akur makna kita tak percaya kepada Tuhan, tak percaya kepada undang-undang Allah," ujarnya lagi.

source : semut hitam

REJIMEN ANARKI? MARI KITA TENGOK SIAPA LAHANAT ANJING NI SEMUA!

REJIMEN ANARKI? MARI KITA TENGOK SIAPA LAHANAT ANJING NI SEMUA!

Ini mana punya lahanat rakyat Anarki pun aku tak tau, tapi yang pastinya ada sedikit detail aku dapat melalui fb dan email, so aku nak share dengan krang siapakah dianya golongan anarchist yang cintakan anal sex ni:
850408146443
Ali bin abd jalil
PT490 jln KK 2/2, bandar baru kubang kerian, 16150 kb.

Rakyat anarki - N27-4 Blok N rumah pangsa taman ahmad razali, jln ampang 68000 ampang selangor (alamat lain)

KPM SERI ISKANDAR LOT PT NO. 2635, BANDAR SRI ISKANDAR BOTA , PERAK 32600 Malaysia

Korang sebarkan, tengoK la fucking anarchist anal lover maki polis tak hengat punya.

Posted by 

source : house pk

HOT AND EXPOSED!! Cina guna latardepan wanita Melayu maki polis

Cina guna latardepan wanita Melayu maki polis



Di atas pelbagai penghinaan terhadap polis dilakukan oleh Facebooker di atas. Ingat orang tak tahu dia menggunakan gambar wanita Melayu tapi belakangnya budak Cina.

Budak cina yang dok maki dan hina polis adalah berikut:



Baik kau lari terus dari Malaysia ..
source : the unspinners

SUSPEK BAWA BOM BUATAN SENDIRI AMBANG TAHUN BARU DITANGKAP DI AMPANG !

SUSPEK BAWA BOM BUATAN SENDIRI AMBANG TAHUN BARU DITANGKAP DI AMPANG !

on Tuesday, December 31, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 



 - Polis menahan seorang lelaki tempatan bersama-sama sebutir bom buatan sendiri di Taman Halaman, Ampang, Ahad lepas, yang dipercayai hendak diletupkan pada sambutan ambang tahun baharu.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Deputi Komisioner Datuk Abd. Rahim Jaafar berkata, bom berupa paip PVC dirampas dari suspek berumur 46 tahun ketika beliau sedang menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan pada pukul 10.25 pagi di sekitar lampu isyarat Taman Permai, Ampang.

"Suspek melarikan diri apabila menyedari kehadiran polis, namun berjaya ditahan polis apabila motosikal yang ditungganginya terbabas dan melanggar sebuah kenderaan di Taman Halaman, Ampang.

"Pemeriksaan yang dibuat ke atas beg silang suspek, polis menjumpai sebutir bom buatan sendiri berupa paip PVC yang mempunyai sumbu bersama mercun botol disyaki bahan letupan.

"Siasatan mendapati suspek yang dalam keadaan khayal ketika ditahan memberitahu beliau belajar membuat bom menerusi Internet," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di sini hari ini.
Abd. Rahim berkata, siasatan awal mendapati suspek yang bekerja di sebuah kedai peralatan sembahyang di Serdang hendak meletupkan bom itu pada sambutan ambang tahun baharu dan polis masih siasat sasaran tempat bom itu hendak diletupkan.

Beliau berkata, pihaknya turut menyiasat kemungkinan sama ada bom itu akan digunakan untuk tujuan perhimpunan haram di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur hari ini.

"Polis bimbang dengan isi kandungan bom itu yang dimampatkan dengan belerang, paku dan kaca yang boleh mendatangkan kecederaan serius dan berkemungkinan kematian apabila diletupkan," katanya.

Abd. Rahim berkata, hasil semakan mendapati suspek mempunyai sembilan rekod jenayah lampau termasuk kes dadah dan samun.
Katanya, suspek disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Bahan Letupan 1957. - BERNAMA

PDRM and KDN!! 'Arrest Dr Wong Chin Huat'!

'Arrest Dr Wong Chin Huat'!

This comment, 'warning and 'request' was sent by one Dato' Mustapha Ong bin Abdul Malek @ Abdullah, in response to my posting 'Dangerous statement' on Sunday, December 29.

He threw a challenge to Marina Mahathir, Marina Chin, K.T John, Ambiga and others to make some public statements on what Wong had said the other day, about '...learningBahasa Malaysia is the government's hidden agenda to Islamise all Malaysians'.

Calling it as an insult to the country and Islam, he also asked non-political NGOs to lodge a police report on him, and questioned if Anwar Ibrahim, Rafizi Ramli, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng and other oppositions figures would come to Wong's defense.
To Dr Wong Chin Huat,

I am Dato Mustapha Ong bin Abdul Mallek @Abdullah, a Muslim practitioner who is offended by your provocative statement against our proviso of the Federal Constitution, the position of the Malays, Bumiputras, Islam and Bahasa Malaysia(Bahasa Melayu) in your public outburst for your own lunatic or political agenda under cover of DAP in Penang.

Unfortunately, my memory @ 70 + years is still sound and alert and this is not the first time you have insulted our position and intelligence. I recalled that in one of our social forum held to commemorate the fasting of Ramadan at one Sahur (breaking of fasting) in Bangsar, KL you were one of the committee member of the all Malaysian events which some prominent attendance by some renowned opposition key members and NGO.

I was present too and one of the unsolicited speaker as recorded in the U-Tube. I am afraid SB PDRM and MI have the recorded tape on you and the event which was highly politicised by the opposition and some NGOs. The rest is history and I shall now stand on my own conviction. Can someone please lodge a report in Penang, preferably non political entity, ie not UMNO or BN in order to facilitate federal investigation against Wong Chin Huat. I call upon Marina Mahathir, Marina Chin, KT. John, Ambiga to make some public statement on this issue of national interest. Please don't hide under your skirt or sarong and deny the right of public prosecution.

I also challenge my dear political comrade bro Dr. Ahmad Zahid Hamidi to commence immediate KDN investigation or even before Wong Chin Huat abscond to Thailand or fly off to China, HK, Singapore or Taiwan. Wong should be detained for 14 days pending security investigation and maybe he should taste the courtesy and comfort of Sungai Buloh Detention Resort.

Finally can Anwar Ibrahim, LGE, LKS, Ambiga, Karpal Singh or even the bright spark of Rafizi cone to Wong's defence? It's anybody's guess but "Kita tunggu dan lihat" because this issue is serious with national security interest! I am a nobody but busybody at this age of 70 years ++. Thank you Dr, Wong "every dog has its day and I Mustapha Ong n family also have our share of bad days and good days due to the Anwar political saga and acts of malicious and treasons, etc."

Wong may the good Lord protect you, not DAP or Allah as you have chosen to discredit and offend Him in the name Allah and Islam! 

December 31, 2013 at 5:08 AM

Guling: Ratusan penunjuk perasaan dikesan

Guling: Ratusan penunjuk perasaan dikesan






ANTARA gambar yang merakamkan gelagat beberapa kumpulan yang kebanyakannya berbaju hitam dipercayai penunjuk perasaan dan penyokong perhimpunan menggulingkan kerajaan dikesan di beberapa lokasi di ibu negara.

KUALA LUMPUR 31 Dis. - Ratusan orang dipercayai penunjuk perasaan penyokong perhimpunan menggulingkan kerajaan, dikesan berkumpul di beberapa lokasi di sekitar ibu negara, dipercayai menunggu arahan pihak tertentu untuk mengingkari arahan pihak berkuasa supaya jangan mengadakan demonstrasi haram.

Kelibat mereka yang kebanyakannya berbaju hitam, dilihat di Dataran Merdeka, bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Masjid Jamek, Kompleks Beli-Belah Sogo, Masjid Negara dan bangunan Pas Pusat.

Difahamkan, sekumpulan penyokong himpunan mengguling kerajaan itu didatangkan dengan sebuah bas sekolah, dipercayai disewa.

Sumber-sumber memberitahu, penunjuk perasaan tersebut akan mula bergerak pukul 9 malam ini untuk berkumpul di hadapan bangunan DBKL sebelum meneruskan ke Dataran Merdeka pukul 10 malam. - UTUSAN ONLINE


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131231/dn_44/Guling-Ratusan-penunjuk-perasaan-dikesan#ixzz2p3OQ57tR
© Utusan Melayu (M) Bhd 


source : utusan

Bom Rafizi (?) dijumpai

Bom Rafizi (?) dijumpai



Dalam Rafizi menafikan email berikut



Dan buat laporan polis


 Lepas tu jumpa lagi email baru


Detail dalam Be De Man SINI


Baik sekarang apa Rafizi nak jawab:


POLIS tahan lelaki bersama bom buatan sendiri di Ampang Isnin. Polis Selangor di PC tadi percaya bom tu nak diletup masa Sambutan Tahun Baru-Agendanews

Ingat ....


Tiada lagi amaran

source : the unspinners

PKR member held over alleged death threat against Taib Mahmud

PKR member held over alleged death threat against Taib Mahmud

The police have arrested a member of Parti Keadilan Rakyat (PKR) to help in the investigation into an alleged death threat issued against Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud, Sarawak CID chief Datuk Zulkifli Hassan said.


He said the 34-year-old man, who is a member of the Sarawak Angkatan Muda Keadilan (AMK), was held at 9.20 pm Monday when he was at the Kuching international airport with several PKR members to see off Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) chairman Badrul Hisham Shahrin, also known as Chegubard, who was returning to Kuala Lumpur.

The police had obtained a court order to remand him for three days, he said.
The suspect is believed to have posted on a Facebook account on Dec 27 a statement allegedly containing words constituting a death threat against Taib, he added.

Ancaman bom : Rafizi 'anak ikan' belaan Anwar dipanggil beri keterangan, Surendran sewel beri amaran kepada polis?

Ancaman bom : Rafizi 'anak ikan' belaan Anwar dipanggil beri keterangan, Surendran sewel beri amaran kepada polis?


Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli hari ini dipanggil ke Ibu Pejabat Daerah Polis Dang Wangi bagi memberikan keterangan berhubung dakwaan emel mengaitkan beliau dengan ancaman bom pada 31 Disember ini.

Beliau yang diiringi peguamnya, N.Surendran dan Latheefa Loya kelihatan memasuki pekarangan balai polis tersebut kira-kira jam 11.30 pagi tadi.

Rafizi yang ditemui sebelum diambil keterangan mengulangi pendiriannya bahawa emel tersebu sengaja direka dan mendakwa ia didalangi oleh blogger pro-Umno.

"Saya agak terkejut apabila polis agak berminat menyiasat khabar angin yang disebarkan dalam media dan blogger pro-Umno yang mengancam ketenteraman awam dengan mendakwa bom ditanam di beberapa kawasan umum.

"Saya kecewa dengan sikap 'double standard' yang diamalkan polis kerana tidak menahan blogger terbabit atau memanggil media pro-Umno memberikan keterangan seperti yang dikenakan kepada saya," katanya di pekarangan IPD Dang Wangi, di sini, hari ini.



Semalam, Pengarah Strategi PKR itu menggesa pihak polis menyiasat satu entri blog pro-Umno yang mendedahkan satu e-mel yang mengaitkan beliau dan rakan karibnya didakwa mendalangi komplot ancaman bom menjelang perhimpunan rakyat pada 31 Disember ini.

Rafizi menyifatkannya sebagai ‘fitnah luar biasa’ kerana ia membabitkan ancaman bom serta boleh menggugat ketenteraman awam.

Sementara itu, Surendran yang menemani anak guamnya mendakwa penyebaran fitnah luar biasa itu dilakukan bertujuan untuk menghalang orang ramai daripada berhimpun di Dataran Merdeka bagi membantah kenaikan harga pada hujung bulan ini.

Sehubungan itu beliau memberi amaran kepada pihak polis supaya tidak mencampuri dan menafikan hak rakyat daripada menyertai himpunan aman tersebut.

"Apa jua perhimpunan aman adalah dibenarkan dalam Perlembagaan negara, jika polis cubamenghalangnya, tindakan itu tidak sah," katanya.

Beliau juga menyifatkan tuduhan ke atas anak guamnya itu sebagai 'mengarut' dan Surendran memberi amaran jika blogger terbabit tidak menarik semula dakwaan tersebut, pihaknya akan mengambil tindakan mahkamah kerana tuduhan memfitnah.

"Jumpa kami di mahkamah jika ketua polis negara dan timbalannya tidak menarik balik dakwaan tersebut," katanya lagi.

Suara Politik
Belantan

Umat Melayu Islam sila BACA "Telor orang Melayu sekarang dah terpelesok jauh ke dalam...Harga Naik Melanda Negara Cina Komunis Yang Tentukan"

Harga Naik Melanda Negara Cina Komunis Yang Tentukan


Telor orang Melayu sekarang dah terpelesok jauh ke dalam. Mana ada lagi yang berani macam tahun 60an dan 70an dulu. Jika dahulu sewaktu zaman Natrah, habis kena bakar semua sebabkan seorang Inggeris dipaksa murtad. Sebab zaman itu tidak ada PAS yang tiap-tiap hari kelirukan umat Islam Malaysia ini dengan fahaman Islam khawarij dan syiahnya.

Hari ini fahaman Islam khawarij berbudi dan berjasa dengan komunis DAP ataupun Red Bean Army (RBA) yang terang-terang ingin menjahanamkan bangsa Melayu. Sampaikan Negara pun sudah dikuasai oleh RBA DAPig tanpa kita sedar.

Hakikatnya, Cina RBA inilah yang menentukan samada harga barang naik atau pun tidak! Puak komunis yang dibuang negara sendiri itu jugalah yang menentukan samada berlaku huru hara atau pun tidak.

Kalau tak, masakan tarif air di Pulau Pinang naik 100% pun tak jadi isu?? Kalau bukan bangsa mata sepet ini yang berkuasa, masakan lesen perniagaan naik 400% di Selangor langsung tidak menjadi isu hingga sanggup nak gulingkan kerajaan?? Kenapa tak diguling saja kerajaanSelangor??

Jadi, turun dan naik harga barang sebenarnya ditentukan oleh puak mata sepet yang berselindung di sebalik sebuah parti yang menuntut demokrasi di Malaysia ni.

Tapi sayang, Menteri yang bertanggungjawab macam biasa terus tidur lena dibuai mimpi indah. Ultras UMNO tetap kata kita masih kuattt!!! Baru calar sikit jer....liberalist dalam UMNO kata biarkan-biarkan..... "rakyat will adjust accordingly"

Nak buat macamana lagi?? Sebab itu Islam di pijak dalam negara ni! Melayu dipandang sebelah mata oleh mereka waima bumi bertuah ini milik mutlak bangsa Melayu!!

Sebab perangai orang melayu sendiri yang tanpa segan-silu menjual maruah diri dan harga diri pada orang cina. Macam mana bangsa lain nak hormat pada orang Melayu??

Esok, menjelangnya tahun baru 2014, marilah kita sama-sama tunggu dan lihat, bangsa manakah yang paling ekstrim untuk memusnahkan tanahiar sendiri. Bangsa manakah yang akan melalak macam orang sawan, menjerit macam orang takda Iman dan kita lihatlah nanti siapakah yang akan menjadi tulang belakang tukang provok yang dibarisi anak-anak Melayu yang berbin-kan Melayu - Islam??




ISMA Nafi Anjur Flashmob Di Dataran Shah Alam

ISMA Nafi Anjur Flashmob Di Dataran Shah Alam

AIDCNews – 30/12/13 – Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) hari ini menafikan penganjuran sebuah himpunan ‘flashmob’ besar-besaran yang dirancang berlangsung pada 31 Disember bermula jam 5 petang hingga 12 tengah malam di Dataran Kemerdekaan Shah Alam.
Setiausaha Agung ISMA, Dr Ahmad Kamsani Samingan berkata pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap penyalahgunaan identiti ISMA.
“Saya dengan tegas menafikan penglibatan ISMA dalam kempen tersebut dan kita tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang,” kata beliau kepada ismaweb.
Beliau merujuk kepada satu poster yang menggunakan identiti ISMA mengajak orang ramai menghadiri perhimpunan itu tersebar di media sosial sebagai kempen mengumpul 50 ribu tandatangan membantah kenaikan harga lesen di Selangor.
Poster itu juga menyatakan tiga aktiviti yang akan dilaksanakan iaitu solat hajat untuk keselamatan negeri Selangor, solat taubat untuk Anwar Ibrahim dan solat hajat untuk membuka hati Khalid Ibrahim.
Sehubungan itu, satu laporan polis telah dibuat oleh Yang Dipertua ISMA Shah Alam, En Dollah Sani Suratman diBalai Polis Seksyen 11 Shah Alam sebagai penafian penglibatan ISMA dalam perhimpunan tersebut.
source : aidc

Monday, 30 December 2013

WASIAT IMAM SYAFIE!!!

WASIAT IMAM SYAFIE!!!

 

SEBELUM Imam Syafie pulang 

kerahmatullah..

Beliau sempat berwasiat kepada para

muridnya dan umat Islam seluruhnya. 
 


Berikut ialah kandungan wasiat 
 
tersebut:

"Barangsiapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah ia mengamalkan sepuluh perkara."

PERTAMA: HAK KEPADA DIRI.

Iaitu: Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.
KEDUA: HAK KEPADA MALAIKAT MAUT

Iaitu: Mengqadhakan kewajipan-kewajipan yang tertinggal, mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi, membuat
persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah.

KETIGA : HAK KEPADA KUBUR

Iaitu : Membuang tabiat suka menabur fitnah, membuang tabiat kencing merata-rata, memperbanyakkan solat Tahajjud dan membantu orang yang dizalimi.

KEEMPAT: HAK KEPADA MUNKAR DAN NAKIR

Iaitu : Tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat dan nasihat menasihati.

KELIMA : HAK KEPADA MIZAN (NERACA TIMBANGAN AMAL
PADA HARI KIAMAT)

Iaitu : Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menanggung kesusahan.

KEENAM : HAK KEPADA SIRAT (TITIAN YANG MERENTANGI
NERAKA PADA HARI AKHIRAT)

Iaitu : Membuang tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka membantu orang beriman dan suka berjemaah.

KETUJUH : HAK KEPADA MALIK (PENJAGA NERAKA)

Iaitu : Menangis lantaran takutkan Allah SWT, berbuat baik kepada ibu bapa, bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperelok akhlak.

KELAPAN : HAK KEPADA RIDHWAN (MALAIKAT PENJAGA
SYURGA)

Iaitu : Berasa redha dengan Qadha’ Allah, bersabar menerima bala, bersyukur ke atas nikmat Allah dan bertaubat dari melakukan maksiat.

KESEMBILAN : HAK KEPADA NABI S.A.W

Iaitu : Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan syariat, bergantung kepada as-Sunnah (Hadith), menyayangi para sahabat, dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah.

KESEPULUH : HAK KEPADA ALLAH SWT

Iaitu : Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia dari kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.

SEBELUM Imam Syafie pulang ke rahmatullah..

beliau sempat berwasiat kepada para muridnya dan umat Islam seluruhnya. Berikut
ialah kandungan wasiat tersebut:

"Barangsiapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah ia mengamalkan sepuluh perkara."

PERTAMA: HAK KEPADA DIRI.
Iaitu: Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.

KEDUA: HAK KEPADA MALAIKAT MAUT
Iaitu: Mengqadhakan kewajipan-kewajipan yang tertinggal, mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi, membuat
persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah.

KETIGA : HAK KEPADA KUBUR
Iaitu : Membuang tabiat suka menabur fitnah, membuang tabiat kencing merata-rata, memperbanyakkan solat Tahajjud dan membantu orang yang dizalimi.

KEEMPAT: HAK KEPADA MUNKAR DAN NAKIR
Iaitu : Tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat dan nasihat menasihati.

KELIMA : HAK KEPADA MIZAN (NERACA TIMBANGAN AMAL
PADA HARI KIAMAT)
Iaitu : Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menanggung kesusahan.

KEENAM : HAK KEPADA SIRAT (TITIAN YANG MERENTANGI
NERAKA PADA HARI AKHIRAT)
Iaitu : Membuang tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka membantu orang beriman dan suka berjemaah.

KETUJUH : HAK KEPADA MALIK (PENJAGA NERAKA)
Iaitu : Menangis lantaran takutkan Allah SWT, berbuat baik kepada ibu bapa, bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperelok akhlak.

KELAPAN : HAK KEPADA RIDHWAN (MALAIKAT PENJAGA
SYURGA)
Iaitu : Berasa redha dengan Qadha’ Allah, bersabar menerima bala, bersyukur ke atas nikmat Allah dan bertaubat dari melakukan maksiat.

KESEMBILAN : HAK KEPADA NABI S.A.W
Iaitu : Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan syariat, bergantung kepada as-Sunnah (Hadith), menyayangi para sahabat, dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah.

KESEPULUH : HAK KEPADA ALLAH SWT
Iaitu : Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia dari kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.

#PrayforRevivalISLAM