NUFFNANG

Tuesday, 31 May 2011

MENARIK ! 13 Mei 1969 - Cina Tunjuk Kuasa !

MENARIK ! 13 Mei 1969 - Cina Tunjuk Kuasa !


MiM tertarik dengan satu dokumentari di dalam National Geographic yang menunjukkan kronologi sejarah hidup Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia yang kedua. 

Bermula dengan berkaki ayam ke sekolah, Tun Abdul Razak berjaya meniti politik sehingga ke puncak tertinggi, Tetapi bukan sesenang itu kerana beliau berdepan dengan 3 isu besar yang mencabar kepimpinan beliau.

Isu-isu itu ialah tragdei 13 Mei 1969, perletakan jawatan Tunku Abdul Rahman dan perlaksanaan Dasar Ekonomi Baru. Di bawah ada sebahagian daripada dokumentari yang MiM rakam :-

 

Jika kita bandingkan, DS Najib Razak turut menghadapi isu-isu yang hampir sama dengan bapa beliau walau pun tidak secara langsung. Sungguh menarik ! 

source: M.i.M

Sunday, 29 May 2011

Friday, 27 May 2011

Video Sex PANAAS..!! Anwar Tersilap Cakap.., Memang Sah Dialah Lelaki Dalam Video Itu..? / Find an Anwar look-alike, win a Rolls Royce

Video Sex PANAAS..!! Anwar Tersilap Cakap.., Memang Sah Dialah Lelaki Dalam Video Itu..??

Apabila timbul cerita sebuah video sex aksi aksi lucah sudah dipertontonan oleh Datuk T yang menyatakan lakonan aksi seorang pemimpin Pembangkang, kenapa Anwar Ibrahim yang tergesa gesa melatah..??

Masih ramai lagi pemimpin Pembangkang dari PAS, DAP malah PKR sendiri, kenapa Anwar seorang yang “terasa pedas”..???

Ketika membuat sidang media petang tadi, Anwar menyatakan walaupun wajah lelaki dalam video seks ada mirip dia, tetapi perut lelaki itu lebih buncit dari perutnya...!! Lawak..!!!

Disini jelaslah Anwar terlupa bahawa senjata yang diperlukan dalam aksi seks ialah zakar bukannya perut.., tidak ada mana mana lelaki perlu memasukkan perut kedalam alat kelamin wanita...

Hah..! Anwar hanya nafikan perut itu terlebih buncit, mungkin ketika melakukan aksi seks itu Anwar baru lepas makan kenduri, tidak mustahil perutnya kembang dan kelihatan buncit..?

Anwar TAK menafikan zakar lelaki dalam aksi video itu zakarnya...

Wikileaks - A leaked 1997 diplomatic cable shows that the US had backed Dr Mahathir's version of moderate Islam but felt that Anwar was too soft to handle the religious conservatives

Wikileaks - Anwar di lihat lebih lemah dari Mahathir berkaitan issue Islam



A leaked 1997 diplomatic cable shows that the US had backed Dr Mahathir's version of moderate Islam but felt that Anwar was too soft to handle the religious conservatives.
The US embassy here had given its tacit approval to Dr Mahathir Mohamad’s hardline approach against Muslim conservatives in Malaysia as it was in line with the “US interests and values”, revealed a leaked US confidential cable from 1997.
However, the US diplomats were highly concerned if Mahathir’s successor as prime minister could cope with the growing Muslim conservatism.
They were specifically worried if Anwar Ibrahim, who was Mahathir’s deputy at that time, had the “political position or the desire to take on Muslim conservatism as vigorously as Mahathir has done”.
“Moreover, Anwar, if he does become the next PM, will not have Mahathir’s almost unquestioned authority. Thus, for political reasons he may be reluctant to take strong stands that upset the vocal religious constituency,” they added.
The US cable stated that Mahathir’s moves to modernise Islam made even the moderates feel anxious over the tone and direction taken by the prime minister.
However, the top US diplomat felt that Mahathir “consistently advocates a moderate Islam squarely in line with US interests and values”.
“The PM, for better or worse, is not afraid to take on anyone, including conservative Islamic groups that generally have negative views toward the US.
“Mahathir is also important as a voice of moderation within the international Islamic community,” added the secret cable.
There you go folks. Even way back in 1997, the US do not have the confidence that Anwar will be as good as Mahathir if he becomes PM.
The US were worried if Anwar becomes PM he will not be able to deal with the conservative Muslim.
This leak cable correspondence triggers a few things in my mind. 
1. US have anything to do with Anwar being dismiss as Deputy PM in 1998?
2. Anything to do with all Anwar mishaps?
3. Does Anwar have a chance to become PM in the future?
4. Anwar knew that he does not have the grade to become PM?
5. Is it true that the US has in their posession technical prove of Anwar homosexual activity?.
Funny thing is Anwar always picture himself in good book as far as the US is concern then and now.
SO Anwar dream on...

Siapa Tokoh Korporat Yang Tayangkan Video Seks Anwar Kepada Harun Din...?? / Anwar takut penerimaan ulama?

Siapa Tokoh Korporat Yang Tayangkan Video Seks Anwar Kepada Harun Din...??

Berita Ringkas....!

Diberitakan Ustadz Harun Din sudah pun menonton video seks Anwar Omega, dan menurut penyampai berita ini juga Harun Din yakin the man in the video is Anwar!

Sumber berita juga memaklumkan Harun Din sakit dada setelah menonton mungkin terlalu kecewa kerana jelas kelihatan raut wajah serta gerak tubuh badan mirip Anwar...


Siapakah tokoh korporat sahabat Anwar yang mengaturkan tayangan video itu untuk Harun Din..?? Beliau dikatakan tokoh korporat yang sangat berjaya gemilang dalam industri perniagaan otomobil dan mempunyai kilang otomobil di negara jiran.....

Anwar takut penerimaan ulama?


KUALA LUMPUR 26 Mei - Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa takut dengan penerimaan golongan ulama dalam Pas terhadapnya selepas terbongkarnya pelbagai salah laku beliau sejak akhir-akhir ini.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, sehubungan itu, Anwar didakwa mengarahkan pemimpin serta ahli Pas yang cenderung 'menyembah' Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu merancang gerakan menghakis penguasaan golongan ulama dalam parti itu.

Kumpulan menyebelahi Anwar yang beliau gelar sebagai 'Anwarinas' itu katanya, merupakan 'makhluk perosak' dalam Pas yang hanya akan menyebabkan kejatuhan parti itu suatu hari nanti.

"Golongan Anwarinas ini akan menterjemah apa yang telah mereka rancang sejak 2008 pada pemilihan kepimpinan Pas dalam muktamar kali ini bagi menukar saf kepimpinan parti itu yang sekian lama dikuasai oleh para ulama.

"Mereka ini (golongan Anwarinas) tidak 'memandang' Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai pemimpin mereka sebaliknya mengangkat Anwar sebagai ketua," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu sebelum ini pernah mendedahkan, sudah ada satu perancangan sulit dibuat untuk menukar saf kepimpinan Pas yang dikuasai oleh para ulama kepada golongan yang dikenali sebagai 'Kaum Si Tanggang' dalam muktamar yang bakal berlangsung itu.

Beliau juga mendedahkan sudah diberikan nama pemimpin dan ahli Pas yang telah disenaraikan untuk bertanding semua jawatan utama termasuk Presiden, Timbalan Presiden, Naib Presiden, Setiausaha Agung dan Ahli Jawatankuasa Pusat pada pemilihan kali ini.

Mengenai soalan bila akan mendedahkan nama itu, Zulkifli berkata, beliau percaya nama kesemua pemimpin serta ahli Pas yang berkiblatkan Anwar pasti terbongkar secara sendirinya pada pemilihan kepimpinan parti itu kali ini.

Sementara itu, bekas Naib Presiden Pas, Datuk Nakhaie Ahmad berkata, golongan ulama dalam Pas kini memang sedang memerhatikan Anwar selepas pendedahan mengenai kes liwat dan terbaru skandal video seksnya.

"Tetapi sehingga kini mereka (golongan ulama Pas) masih berdiam diri kerana melihat beberapa kepentingan lain. Anwar tahu golongan ulama Pas tidak akan menerima beliau ekoran salah laku itu lalu merancang gerakan untuk menghapuskan golongan tersebut di dalam Pas.

"Semua orang kenal Anwar. Kalau dia tidak boleh gunakan seseorang itu untuk kepentingannya, dia pasti akan lawan orang itu dan ini sedang berlaku kepada kepimpinan ulama Pas," katanya.

Nakhaie berkata, apa yang berlaku dalam Pas dan dengan segala perancangan untuk menghapuskan kepimpinan ulama dalam parti itu datang daripada desakan PKR yang diketuai Anwar.

source : utusan

Wednesday, 25 May 2011

PANAS ! Kenyataan Anwar Ibrahim Yang Paling Low Class & Mengarut Sekali !! /

PANAS ! Kenyataan Anwar Ibrahim Yang Paling Low Class & Mengarut Sekali !!


MiM tersenyum sinis dengan saranan dangkal lagi menyesatkan oleh Penasihat Ekonomi Selangor merangkap Bekas Menteri Kewangan Malaysia merangkap Ketua PKR, Anwar Ibrahim.
Bercakap pada ceramah bersempena lawatan beliau ke negeri Sabah semalam, Anwar mengecam peranan kerajaan yang gagal memberi manfaat kepada negeri itu dan Malaysia secara keseluruhan untak menikmati keselesaan harga minyak rendah.

Video : Bekas Menteri Kewangan yang dangkal penilaiannya.

Ini katanya berikutan kerajaan yang dipimpin Perdana Menteri Najib Razak mempunyai kepentingan mengumpul dana kerajaan berbanding mengurangkan beban rakyat. "Kita kena banding minyak dengan harga pengeluar minyak. Brunei, Arab Saudi, Qatar Venezuela dan Iran. Semuanya rendah bila dibandingkan," ujar beliau.
Tentu ramai yang termakan dengan isi ceramah Anwar Ibrahim. Tetapi MiM ingin maklumkan bahawa kebanyakan daripadanya hanya mengarut sahaja!

Banyak perkara yang tidak beliau nyatakan apabila membandingkan harga minyak dengan beberapa negara pengeluar minyak seperti di atas.
 Di sini MiM nyatakan satu persatu fakta yang kontra dengan kenyataan dangkal Anwar Ibrahim.

Rakyat perlu tahu bahawa negara Malaysia yang mempunyai jumlah penduduk seramai 28.9 juta orang hanya mengeluarkan kira-kira 693,700 tong sehari.

Mari kita bandingkan dengan negara-negara yang menjadi contoh kononnya Malaysia mesti contohi.


1. Arab Saudi adalah pengeluar minyak paling utama di dalam dunia. Negara tersebut mengeluarkan kira-kira 10,121,000 tong minyak sehari. Jika dibandingkan, pengeluaran minyak negara Malaysia hanyalah 6% daripada pengeluaran negara Arab Saudi. Manakala populasi negara tersebut kurang sedikit(27,136,977) daripada negara Malaysia.

2. Negara Iran adalah pengeluar minyak keempat terbesar di dunia. Mengikut statistik terbaru, negara Iran mengeluarkan kira-kira 4,250,000 tong minyak sehari.Dan jika dibuat perbandingan, pengeluaran minyak negara kita hanyalah 16%daripada negara Iran. Populasi negara itu ialah kira-kira 77,000,000 orang.

3. Negara Qatar pula mengeluarkan kira-kira 1,213,000 tong minyak sehari.Pengeluaran minyak Malaysia hanya 57% daripada total keseluruhan pengeluaran negara Qatar. Penduduk di negara itu hanyalah 5% (tahun 2020 : 1,696,563)daripada populasi negara Malaysia. 


4. Negara Venezuela adalah pengeluar minyak kesebelas terbanyak di dalam dunia. Negara tersebut mampu mengeluarkan kira-kira 2,800,000 tong sehari (Malaysiahanya 24% daripada total pengeluaran Venezuela). Manakala populasi negara itu hampir sama dengan Malaysia iaitu 29,105,632 . 

5. Negara jiran, Brunei pula mengeluarkan kira-kira 200,000 tong minyak sehari.Tetapi kita perlu tahu bahawa populasi penduduk di negara tersebut ialah 401,890 orang (1.3% daripada populasi negara Malaysia) dan keluasan negara hanyalah5,765km persegi hampir sama saiz dengan negeri Sembilan (6,686km persegi)


Jika kita rujuk kepada statistik di atas,

1. Ternyata bahawa saranan bekas Menteri Kewangan merangkap Penasihat Ekonomi Selangor itu hanyalah mengarut semata-mata. 


2. Jika kita merujuk kepada perbandingan pengeluaran minyak Malaysia dengan di negara Arab Saudi (6%), Iran (16%), Venezuela (24%) dan juga populasi negara Qatar (5% daripada Malaysia) dan Brunei (1.3% daripada populasi Malaysia) kita boleh simpulkan bahawa perbandingan yang dilontarkan oleh Anwar Ibrahim ternyata tidak adil dan berbau pembohongan.

Dan rasa-rasanya kita boleh katakan bahawa kenyataan Anwar Ibrahim di atas merupakan kenyataan tentang topik ekonomi yang paling low class dan mengarut yang pernah Anwar nyatakan.

MiM hairan pemimpin yang mempunyai pengalaman luas itu boleh merendahkan kredibiliti beliau untuk menyarankan satu perkara yang tidak masuk akal dan menyerlahkan kedangkalan beliau di dalam soal ekonomi negara dan dunia.


Malah, MiM bersimpati kepada mereka yang tertipu dengan dakwaan Anwar Ibrahim itu termasuk mereka yang menonton berita di atas dan laporan berita yang tersebar luas di dalam portal dan blog-blog pro-pembangkang.

Apakah kita tidak sedar lagi?

source : M.i.M.


NALLAKARUPAN TERUS LANYAK ANWAR PANDIKUTI !

NALLAKARUPAN TERUS LANYAK ANWAR PANDIKUTI !

Posted by GAP KEMBALI

Monday, 23 May 2011

GEMPAR!!! Anwar Ibrahim sudah BERTAUBAT?!! / Video Klip Anwar Sekeluarga Bertaubat..!! Inilah Video Klip TERBAAIIKK Yang Wajib Anda Saksikan! / MACAM KU KENAL JER MAMAT NI KAN..KAN..

GEMPAR!!! Anwar Ibrahim sudah BERTAUBAT?!!



Special credit to 1peluru.blogspot.com




source : mymassa
Video Klip Anwar Sekeluarga Bertaubat..!! Inilah Video Klip TERBAAIIKK Yang Wajib Anda Saksikan!
Blog Medan Info Kita [MIK] dengan penuh keikhlasan dan kejujuran mengucapkan ucapan TAHNIAH dan SYABAS kepada sahabat Blogger 1 Peluru.

Video klip yang beliau hasilkan selama 4;37 minit setakat ke hari ini adalah yang paling TERBAIK..!! Lengkap dan padat dengan bukti bukti sahih bahawa Anwar Omega dan sindiran terhadap DAP dan PAS sangat sinis dan tajam!!

Wajib Tonton!! Itulah ungkapan ikhlas dari Blog MIK dan jangan lupa tumpukan sepenuh perhatian pada minit ke 4;18.


Friday, 20 May 2011

Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!


Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!




VIDEO INSIDE : PANAS...OPSS!!..ANWAR DID IT AGAIN.....

VIDEO INSIDE : PANAS...OPSS!!..ANWAR DID IT AGAIN.....



Layan..

Thursday, 19 May 2011

Mesti bacaaaa..!!! Ekslusif..!!! Transkrip wawancara Anwar di Yahoo!Malaysia..!!! Bersama ulasan Duke Of UMNO..!!!

Mesti bacaaaa..!!! Ekslusif..!!! Transkrip wawancara Anwar di Yahoo!Malaysia..!!! Bersama ulasan Duke Of UMNO..!!!


Saya dah review semula transkrip "Chit Chat bersama Anwar Auuww" di SINI dan saya berpendapat pemimpin "Anugerah Syaitan" ini sememangnya "check mate", terutamanya bila menjawab persoalan yang membabitkan video seks, OMEGA, atau bersifat menyerangnya. Jawapannya tak cukup meyakinkan..!!!

Berikut adalah antara beberapa soal jawab yang menarik untuk di ulas...

DSAI, ada org mengatakan jika budget buku jingga dilaksanakan negara akan bengkrap. apa komen DSAI

Anwar Ibrahim: sila teliti buku jingga dan kita pastikan negara maju dan rakyat terbela
Ulasan: Ternyata Anwar tidak menjawab soalan dengan baik. Dia tidak memberikan pun alasan yang menyatakan kebenaran buku jing"gay" itu. Dia tidak punya point bila pakar-pakar ekonomi dari dalam dan luar negara menyatakan bahawa planning buku itu tidak realistik serta akan menyebabkan keadaan ekonomi negara menjadi sangat parah ke tahap bankrupt! Anwar lulusan Sarjana Muda Am Bahasa Melayu saja, manakala Najib lulusan Sarjana Muda Ekonomi, siapa lebih reliable tentang fakta ekonomi?

When you come into power, will the issues below be realized?
1. Petrol price cut to RM1.30 per liter & maintained like that.
2. Import duty on foreign cars waived and Malaysians enjoy cheaper cars. Proton cars should be cheaper than now.
3. Toll on all highways cancelled, but the maintenance & service quality must be kept the same.
If yes, how long will it be implemented from the 1st day of your administration? (From: Didi)

Anwar Ibrahim: Petrol price: Look at the gov revenue. We should not burden the people. We can reduce the price.
Anwar Ibrahim: Import duty: We will certainly review and reduce tax. Anwar Ibrahim: Toll: Maintenance will be assured.
Ulasan: Tak realistik! Dia nak Kerajaan tanggung semua subsidi minyak, kurangkan cukai, import duti dan tol. Ini semua bakal mengurangkan pendapatan negara, sekaligus menyebabkan defisit, inflasi dan ekonomi negara tak ada back up yang kuat. Ini merbahaya justeru mampu menyebabkan negara bankrupt! Rakyat memang suka sebab semua harga barang diturunkan, tapi negara muflis! Inikah plan melingkup Anwar?

[Comment From Michael Michael : ]
Mr. Anwar, what’s your next politic’s agenda to reform the Malaysian politic’s system ?

Anwar Ibrahim: Good governance. Independent judiciary, election commision, anti-corruption commission. Distributive justice for the poor and the marginalized.
Ulasan: Kenyataan ini ternyata menghina sistem kehakiman negara. Condemn of Court! Secara mantiknya, Anwar berpendapat bahawa SPR, SPRM dan sistem kehakiman tidak independent. Masa dia jadi TPM dulu, dia tak buat semua ni. Dia kayakan kroni-kroni dia saja. Pink form diedarkan untuk geng-geng dia saja. Malah, dialah yang menyebabkan ramai kontraktor kelas F muflis mendadak! Tak ingat? Dialah yang bertanggungjawab naikkan faedah bank dulu. Mangsanya ialah kontraktor kelas F, manakala kroni-kroni Kelas A dia bolot semua projek! Projek ikan bilis pun diorang sebat!!!

DSAI, I want to ask u about ur shadow goverment that u had promised to rakyat?? Seems like it just like a fairy tale from ur side. Therefore can u explain to me about this matter…

Anwar Ibrahim: We have set up shadow committee which is more effective.
Ulasan: Tak payah cakap pasal shadow committee la! "More effective" konon! Shadow kat Sarawak pun huru-hara! DAP taknak Baru Bian jadi CM pun. Jadi Anwar rasa DAP akan setuju dia jadi PM? Sekarang ni memang la, bila dah menang nanti, jangan harap! Ntah-ntah dia sumbat mamat ni sampai mati dalam jail!

Comment From Brandon Brandon : ]
What would happen to next GE to Pakatan if Datuk Seri go to jail ? Would that be a break up in Pakatan?
Anwar Ibrahim: No reason to for me to be jailed based on facts and law. For now, reformasi!
Ulasan: No reason untuk dipenjara? Gila ke apa? Habis tu Saiful salah dalam hal ni? Air mani Anwar yang bertakung dalam bontot Anwar tu nak letak kat mana? DNA lelaki Y tu macamana pulak? Bukti-bukti lain? Keadilan untuk Saiful pula macamana? Anwar fikir keadilan tu bapak dia punya ke? Ada banyak reason untuk penjarakan Anwar. So, tak payah nak cakap "No reason", itu jawapan bodoh yang tak relevan dalam mahkamah!

Ramai yang telah bersumpah dan menyatakan kesediaan mereka untuk dilaknat demi menuduh DSAI dengan kes2 yg tidak sepatutnya seorang pemimpin harapan bangsa lakukan. Kenapa DSAI tidak bersumpah utk menafikan mereka2 itu? (Dari: Mamat)

Anwar Ibrahim: Sumpah mesti ikut syariat. Ini soal hukum, bukan mainan politik. Rujuk fatwa tentang qazaf http://risalahpr.blogspot.com/2011/01/teks-penuh-fatwa-dr-yusuf.html
Ulasan: Itu kenyataan Syiekh Yusuf Al-Qardhawi setelah Anwar putar belit fakta. Cuba Yusuf Qardhawi jumpa kami dan dengar cerita dari sebelah kami dan Saiful pula. Saya rasa, Yusuf Qardhawi lah orang yang pertama suruh Anwar bersumpah dan bertaubat. Tak pun dia hukum saja Anwar terus sebagai peliwat! Tak boleh sumpah konon. Habis tu yang bersumpah dalam mahkamah dan Parlimen tu, apa ke jadahnya?

Comment From Forest Forest : ]
Politics in Msia seems to be fought on a very personal level.. can you tell us why you are deemed “dangerous” by the ruling party? You were afterall a DPM under Mahathir regime. WHat has gone wrong between you and UMMO?

Anwar Ibrahim: Unfortunate for UMNO leaders to resort to dirty politics and pornography. I’m deemed to be dangerous because of my commitment to reform and combat corruption and cronyism
Ulasan: Oi Anwar! UMNO tidak pernah kotor sehingga kamu yang mengotorkan UMNO. UMNO tak kenal rasuah, politik kotor dan porno-porno ni sebelum kamu masuk UMNO pada tahun 1982. Komitmen untuk berubah? Perangi rasuah dan kronisme? Apa yang Anwar ubah masa dia jadi TPM? Yang dia ubah adalah membawa UMNO dari bersih kepada kekotoran! Dialah "bapak rasuah" dan "bapak kronisme" dalam UMNO. Sampai sekarang "penyakit
kelamin" tu ada dalam UMNO, susah nak dibuang! Jenuh Tun M dan Najib buang perkara tu, sampai sekarang tak selesai-selesai. Semua ni adalah "tahi" Anwar yang dia tinggalkan dalam UMNO!

What do you think your chances are getting out of all these allegations against you? (From: Sponge Bob)

Anwar Ibrahim: Trumped up charges. Conspiracy of UMNO leaders to deflect from central issues of governance, endemic corruption and abuse of power. We shall overcome.
Ulasan: Hahahaaaa..! Jawapan nak bagi sedap hati, nak pujuk jiwa sendiri. Setahu saya, semua pemimpin PKR dan pakatan haram tu tahu kes dia kali ni memang kantoi! Dah tak boleh nak cover lagi dah! Standy by masuk jail saja laaa...Tak payah nak "overcome"...Anwar is "coming over" to Sg. Buloh!

Comment From Amir Amir : ]
Ramai rakan seperjuangan diawal penubuhan PKR telah meninggalkan DS..komen

Anwar Ibrahim: beberapa orang dibeli UMNO. Majoriti yang punyai daya tahan, daya juang dan maruah masih kekal dengan perjuangan. Tenaga baru muncul, lebih wibawa dan dibuktikan dalam PRU yang lalu.
Ulasan: Dibeli UMNO? Diorang "kurang daya tahan"? Deyyy Sivaji...!!! Si Ezam tu merengkok dalam penjara, kena ISA, bapak dia meninggal pun dia dok dalam penjara pasal nak pertahankan kamu! Maca tu masih "kurang daya tahan" lagi ke? Si Azmin tu tahan? Tahan apa macam tu? Tahan bontot dia atau bini dia? "Dibeli" konon! Dah beribu-ribu dah ahli PKR keluar parti! Semua tu UMNO "beli" ke? Banyak duit UMNO nak beli diorang! Dah berapa biji banglo diorang ada hasil "dibeli" masuk keluar PKR??? Nampak sangat terdesak nak menipu...tak ada alasan lain ke?

I am from the philippines, Mr. Anwar, and if fate gives in to your way and your get the chance to lead Msia, one of the many southeast asian countries on the track of steady growth and development, what could the SEA community, and my country, Philippines, expect from your administration?

Anwar Ibrahim: Philippines: important neighbour and friend. Jose Rizal is our hero. Adios. Maraming Salamat Po!
Ulasan: Tu nak cari awek Philiphines lah tuuu?!!! Tak ada benda lain ke nak buat? Beli jiwa orang kat sana...lepas tu melawat..lepas tu..."tuuuuutttt..!"

[Comment From David David : ]
Give me one good reason why should I vote for you in the next election?

Anwar Ibrahim: For freedom and justice. Enough of racism and corruption.
Ulasan: Kalau ini saja reason dia supaya saya undi pembangkang on next election, jangan harap laaa...tak meyakinkan langsung!!! It's not a good reason after all!

Could Lesbians, Gays, Bi-Sexuals and Transgenders (LGBTs) look forward to a non-discriminatory environment – specific to them and not other minorities – if Pakatan were to take Putrajaya? Would this move be possible with PAS a part of the federal government? (Yahoo! Newsroom (Malaysia)

Anwar Ibrahim: We recognize importance of family and the institution of marriage. But we should not unduly harass or discriminate others. The answer is through education and PAS accept this view.
Ulasan: Ini antara soalan paling best! Hahahahaaa...kantoi! Anwar kata, kita tak sepatutnya diskriminasi Lesbian, Gay, Bi-Sex dan Transgender! Dalam erti kata lain, Anwar turut menerima golongan ini! Dan dia kata PAS pun terima jugak perkara ni!!! Hahahahaaa...yang ni saya tak payah ulas, pembaca fikirlah sendiri..!!! Hahahaaaa..!!!

[Comment From eizman bc eizman bc : ]
ada dato seri akan terus bsama rakyat yg dizalimi walopn dato seri sndiri terus menerus dizalimi dan adakah dato seri akan kembali ke umno jika ditawarkan mnjadi PM..

Anwar Ibrahim: Saya tetap bersama golongan Mustadh’afeen. UMNO sudah tidak relevan kerana dikaitkan dengan kezaliman, keangkuhan dan rasuah.
Ulasan: A'ahh.."terus bersama golongan Mustadh'afeen". Kepala hotak hang! Kalau betul bersama "mustadh'afeen", pemimpin tu tak duduk di banglo berharga puluhan juta RM di Bukit Segambut tu! "Madu" Anwar, si Azmin tu pakai "ferrari"..!!! Parking kat Pavilion pulak tu sebab nak cover line! Puak-puak mustadh'afeen tak duduk kat Pullman masa PRN Sarawak hari tu, mustadh'afeen duduk kat hotel murah jer...

Comment From lordleandre lordleandre : ]
Dear DSAI. If 98 never happened, would you still remain in UMNO?

Anwar Ibrahim: It happened due to my commitment to the reform agenda. UMNO leaders rejected. I was thrown in jail as a result.
Ulasan: Si Anwar ni faham soalan ke tidak ni? Orang tanya lain, dia jawab lain! Orang tanya sekiranya peristiwa 98 tak berlaku! Yang dia melalut tu apahal? Jawapan yang sepatutnya dia jawab ialah "Kalau peristiwa 98 tak berlaku, maka NEGARA NI ANA YANG PUNYA", ana boleh lingkup kan terus negara ni lahhh..!!!

Yahoo! Malaysia Editor: Is it true that you are the in the ‘sex video’…..? (From: Zuzayati)

Anwar Ibrahim: I have vehemently denied and lodged report to the police. UMNO leaders seem to condone this politics of pornography. And for them to speak of morality is hypocritical.
Ulasan: Aikkkk? Marah nampak! Nafi? Sumpah pun tak nak buat...ada hati nak suruh orang percaya dengan penafian dia tu! Kalau pencuri yang ditangkap mencuri, takkan dia nak ngaku kat mahkamah yang dia mencuri? Tentu dia nafikan depan hakim, "Saya mengaku tidak bersalah, tuan hakim". Samalah dengan jawapan si Anwar niiii...

(Comment From suffian ramli suffian ramli : ]
are you ready to implement HUDUD if u were chosen as PM?

Anwar Ibrahim: We must understand what is the higher objectives of the Syariah (maqasid syariah). Our priority is security, freedom and justice for all Malaysians.
Ulasan: Anwar pun tolak hudud...!!! Heheheheheee...PAS tentu suka punya jawapan ni..!!!

[Comment From Daniel Daniel : ]
Has the relationship between PR and Raja Petra has turned bad?

Anwar Ibrahim: I am in touch with him.
Ulasan: Ye ke? Bila kali terakhir kirim duit kat RPK? Berapa juta? Pakai account proksi mana? Bank apa? Ceciter..ceciterrr...

[Comment From Dr MiM Dr MiM : ]
DSAI, what is the rational of avoiding a simple ‘show your omega watch’ to the press and public? Logically, this simple move will ease your moral issues?

Anwar Ibrahim: What is the issue? First, Eskay claimed that it was given by a Saudi prince. Then, it was bought in taiwan in 2004 (when I was in jail). Why is there the need for me to explain?
Ulasan: Saya rasa, yang pemberi soalan ni is Dr. Novandri! Syabas Doc! Soalan hang keluar jugak! Saya ada hantar lebih dari 20 soalan, satu pun tak keluar! Hampeh! Anyway, Anwar gagal jawab soalan ni. Benda simple macam tu pun dia tak boleh buat. Alasan yang diberikan pun tak konkrit langsung! Lame reason!!!

[Comment From wasif wasif : ]
Buku apa-tulisan siapa yg paling bnyak mmpengaruhi pemikiran DSAI?:)

Anwar Ibrahim: Al-Quran, kitab hadith, karya-karya besar termasuk Shakespeare, Tagore, Iqbal.
Ulasan: Perggghhh...!!! Kenapa tak masukkan sekali buku & magazine GAY terkini? Malu ek? Buku John Hick bapak pluralisme tu tak nak masukkan sekali? Oooo...kena sembunyikan dari rakyat...malu la orang tau...kan? kan? kan?

Yahoo! Malaysia Editor: If you were at a meeting at the time of the alleged Saiful sodomy, why not recall all the witnesses who were with you? You have a strong alibi DSAI, why you don’t use it ? (From: SugarBarbie)

Anwar Ibrahim: The prosecution was malicious. That’s the reason why key witnesses were not called. Eg: Those involved in the meeting and Dr. Osman. This will be issues raised in my defense.

Ulasan: Aikkk? Tengah meeting? Bukan time tu Kak Wan kata Anwar ada dengan dia ke? Bukan hari tu Kak Wan kata Anwar ada kat rumah dengan anak cucu dia ke? Ooo..itu kes video seks! So CCTV tu bohonglah ye? DNA kat dalam bontot Saiful tu di ambil masa Anwar tengah meeting tu lah ye? Errr...maksudnya Saiful di liwat kat atas meja meeting tu bersaksikan pemimpin yang datang meeting tu? Dr. Osman tu check apa? Check sikit-sikit je? Tu pun reliable ke? Cari la alasan lain yang "beyond resoanable doubt"...!!!

[Comment From om om : ]
in your opinion, who is the man in the video. pls answer honestly.

Anwar Ibrahim: I have some suspects; big stomach and saggy breasts. ha ha
Ulasan: Honestnya jawapan! Yang bertanya pun satu, dia expect Anwar akan jawab secara "honest"? Hahahaha...Anwar tu mana ada "Honest" dalam kamus hidup dia..."Horny" ada laaaa...!!!

Yahoo! Malaysia Editor: Do you believe pakatan will reclaim Perak in the next GE? (Pretty Girl) Thursday May 19, 2011 12:27 Yahoo! Malaysia Editor

Anwar Ibrahim: Yes. And Putrajaya too insyaAllah.
Ulasan: Kah! Kahh..! Kahhhh...!!!!

[Comment From Amir Amir : ]
Mr. Anwar, who will become the Prime Minister if PR wins next G.E

12:35 Anwar Ibrahim: Fair question. PR will decide. We need your support.
Ulasan: Buat masa ni, Guan Eng kata Anwar as PM. Tapi bila dah menang esok, dah tentu bukan Anwar lagi daaaaahhhh...Kalau tak Kit Siang, Guan Eng lah jadi PM, kalau tak juga mesti Karpal atau Gobind..!!! Silap-silap Anwar jadi PM untuk para banduan jenayah dalam jail...

[Comment From malaysian malaysian : ]
Will you protect chinese citizen as well?

Anwar Ibrahim: They are all citizens. Wo-men tou shi yi cia ren

Ulasan: Ini kot ayat yang dia guna masa nak pikat China Doll tuuu???

Comment From PK PK : ]
Adakah betul dakwaan yang mengatakan Dato seri bersetuju dengan fahaman pluralisme dan bersetuju dengan tindakan Lina joy untuk keluar Islam ats nama kebebasan beragama??

Anwar Ibrahim: Percubaan juak UMNO untuk memfitnah termasuk menteri agama. Syeikh Yusuf Qardawi sedia jadi saksi seandainya saya didakwa dalam isu ini. Kita tidak menggalakkan atau meremehkan soal aqidah tetapi kita juga tidak boleh memaksa.
Ulasan: Jamil Khir dipersalahkan? Deyyy Anwar...tak ingat ke kamu kena "smash" oleh bekas Presiden ABIM dan Presiden Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam, Dr. Yusri, baru-baru ni bahawa kamu mempelopori perkembangan PLURALISME di Malaysia melalui IKD? Dah lupa? Meh sini saya tempeleng kasi ingat balik! Tak payah kami sorok dan nafikan laaa...seluruh dunia Islam kat Malaysia ni dah tahu kamu bawa fahaman sesat!

[Comment From Stpehen Stpehen : ]
DS, bagaimana keadaan nasib penduduk peribumi Sarawak sejak 48 tahun di bawah regim BN?

Anwar Ibrahim: Miskin, parah, terabai dan tanah dirampas. Kita akan bersama berjuang pertahan hak rakyat. Agi idup, agi ngelaban!
Ulasan: Nampak sangat membohongnya..!!! Saya berada dua minggu di Sarawak dan rakyat Sarawak di sana tak miskin, tak parah, tak terabai, dan tanah tak dirampas pun. Rumah diorang besar-besar, kalau duduk rumah buruk pun, mereka tetap banyak duit sebab diorang simpan dalam bank. Mana ada tanah di rampas! Tanah mereka diambil dengan persetujuan pemilik tanah! Cuba tanya mahkamah! Kerajaan Sarawak tak pernah rampas tanah pun! Cuba tengok Anwar guna ayat...menipu betul!

Kesimpulan: Interview Anwar kat Yahoo!Malaysia ni agak kurang menarik sebab nampak tak berapa tersusun. Banyak soalan tak disiarkan dan Anwar tak menjawab soalan pun sebenarnya. Banyak jawapan dia kona sana, kona sini. Patut pun lulus Sarjana Muda peringkat "am" saja. Memang bodoh pun rupanya...