NUFFNANG

Monday, 29 June 2009

Tribute To Michael Jackson - We Are The World

video

DENGAR KATA ANWAR...

DENGAR KATA ANWAR...

Ketua pembangkang, Anwar Ibrahim tu berkata, BN tak patut menjalankan kempen memburuk-burukkan nama baik Nik Aziz sepanjang pilihan raya kecil Manik Urai. (baca tang ni)

Betui sangat tu. Kita kena setuju dengan cakap Pak Syeikh ni. Dia orang bersih dan suci. Lurus macam bendul. Tengok la, tiap-tiap kali pilihan raya dia mana ada dia kutuk orang? Dia TAK PERNAH buruk-burukkan sapa-sapa pun tau. Dari tahun 1998 dulu dia cukup baik. Asal buka mulut saja, dia mesti PUJI Dr. Mahathir, UMNO, BN dan pemimpin-pemimpinnya yang lain.

source : depa-kata.blogspot.com

Sunday, 28 June 2009

UNSPIN - Apa yang anda perlu tahu mengenai Anwar ada disini / All you want to know about bro Anwar (well... not all..)

UNSPIN: Ada laporan polis, bukti-bukti, kes ... maka ada proses mahkamah

Oleh Abang Bulanja


Memang letih melihat kerenah, pelbagai drama dan wayang yang dilakukan oleh Anwar dan kuncu-kuncunya untuk menyelamatkan diri dari kes liwat kali ini. Itu kita faham. Tetapi ianya boleh dilakukan di mahkamah dan bukan mencari helah untuk mintak perbicaraan digugur.

Mahkamah boleh dianggap sabar dan seolah-olah membiar Anwar satu-satunya tertuduh yang bebas berkata apa-apa tanpa menghadapi kemungkinan dikenakan tindakan menghina mahkamah.

Hakikat yang tidak boleh ditolak adalah bahawa ada satu laporan jenayah dibuat ke atas beliau. Pembantu Khasnya telah membuat laporan polis bahawa ia diliwat oleh pemimpin de facto Parti Keadilan Rakyat itu.

Setelah itu, pihak polis telah melakukan penyiasatan. Antaranya menyoal siasat Anwar dan Saiful, melakukan pemeriksaan perubatan, bercakap dengan ramai saksi, dan apa lagi bukti-bukti dikumpul. Ini semua dihantar kepada pendakwaraya untuk menentukan samada ada kes untuk didakwa atau tidak. Tugas polis dan pendakwaraya adalah untuk mendakwa pesalah dan berusaha untuk menghukum pesalah.

Manakala, pihak peguambela berushaa untuk menafikan bukti-bukti polis, mempersoalkan motif, merosakkan kredibiliti saksi, memastikan sebarang keterangan tidak diterimapakai hakim, mengemukakan saksi sendiri, dan lain-lain. Jika dilihat, lebih berat tugas belah pendakwaraya dari peguambela yang kerja untuk pilih mana salah.

Akhirnya hakim yang menentukan samada semua bukti, saksi, motif dan apa fakta-fakta ini betul atau tidak. Kalau hakim sesi bawah tidak memuaskan hati, Anwar boleh peri ke Mahkamah Tinggi atau terus ke mahkamah rayuan dan akhir sekali Mahkamah Persekutuan.

Kalau bawah tak adil, boleh bawa naik ke atas mengikut prosedur-prosedur. Jumlah hakim yang terlibat dalam proses ini adalah hampir lebih kurang 11 orang. Untuk kes liwat dahulu, lebih hakim kerana Mahkamah Persekutuan sudah buat keputusan tetapi melonggarkan untuk membuat Judicial Review. Belum diambilkira begitu ramai peguam terlibat dikedua-dua belah pihak.

Tak perlu untuk kerenah, main wayang, dan drama diluar tetapi tumpukan masa ke dalam mahkamah.

Sepatutnya Mahkamah patut keluarkan gag order ke atas semua pihak dari membuat apa saja pertuduhan terhadap mana-mana pihak melainkan komen mengenai fakta kes saja. Sesiapa yang melanggar, patut sekali dikenakan perintah menghina mahkamah.

UNSPIN: Tuduh Mahkamah tidak bebas helah murah dan basi

Oleh Abang Bulanja

Suatu ketika dahulu Anwar Ibrahim dengan lantang membuat kenyataan bahawa beliau bersedia menjawab segala pertuduhan liwat beliau di mahkamah. Dia tidak takut kerana dia kata ada bukti dan saksi alibi. Dalam sebulan ini, kita terasa hairan mengapa Anwar bersungguh mahu menghalang perbicaraan daripada berlangsung. Macam mana dia kata dia bersedia hadapi mahkamah?

Jika benar Anwar mahu membersihkan dirinya, bukankah ini masa terbaik untuk beliau menjawab semua soalan di mahkamah. Bukankah ini juga pentas terbaik untuk para peguamnya menyerang dan menjatuhkan kredebiliti Saiful (mangsa), bukti dan laporan Doktor sekaligus membebaskan Anwar.

Untuk menguatkan sandiwara Anwar yang kini takut menghadapi mahkamah macam orang bersalah, Anwar melalui penyokongnya mengguna helah murah dan basi mendakwa mahkamah tidak bebas.

Untuk mereka kata sedmikian, fahamkah mereka undang-undang? Bolehkah difahami ayat-ayat undang-undang lebih dari dua tiga para? Hujah mereka hanya berdasarkan hujah-hujah logik peguambela. Mereka tidak dengar hujah-hujah logik pendakwa. Mereka tidak membaca keterangan-keterangan penuh Anwar, dan Saiful. Mahkamah belum bicara, dan beri keputusan, maka tidak adalah dokumen penghakiman untuk dikaji samada mahkamah tidak bebas atau bebas?

Bolehkah penyokong-penyokong Anwar ini mengumpul dan mementelaah semua maklumat-maklumat ini dan membuat pendirian bebas yang mengambilkira hujah-hujah peguambela dan pendakwa? Tidak sebarang peguam boleh lakukan ini. Mungin agak susah penyokong Anwar yang kebanyakkan buta undang-undang lakukan juga.

Macam mana mereka boleh kata mahkamah tidak bebas sebelum perbicaraan bermula?

BLOG: Kenyataan Bersumpah Sukma


Sukma telah membuat dua kenyataan bersumpah dan ini tidak boleh ditarik balik. Jika ditarikbalik, Sukma bukan seorang saksi yang sahih lagi dan boleh dianggap menghina mahkamah. Baca berkenaan tersebut di blog Anwar Ibrahim Dotcom AIDC:

Pengakuan bersumpah Sukma Darmawan Sasmitaatmadja (Adik angkat Anwar)

Datuk Seri Anwar Ibrahim telah didakwa dan sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas tuduhan melakukan seks di luar tabii atau homoseksual. Antara saksi utama yang memberi keterangan dalam kes ini adalah dua personaliti sepermainan beliau.

Di kalangan kita hari ini masih menyangsikan dan mempertikaikan keterangan dan pengakuan saksi-saksi yang diketengahkan. Sebaliknya ramai suara-suara yang menuntut keadilan dan ketelusan badan kehakiman negara dalam pengendalian kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dan selanjutnya menuduh adanya konspirasi menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.

Pengakuan Sukma Darmawan Sasmitaatmadja ini bukannya satu rekaan. Ianya satu pengakuan yang dibuat sendiri secara sukarela dan sedar tanpa paksaan di hadapan Majistret Jalan Raja, Kuala Lumpur pada 23 September 1998 dan diakui kebenarannya.

Marilah kita sama-sama fikirkan dan renungkan kebenarannya dan selanjutnya menilai sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim sesuai untuk memimpin generasi akan datang, bangsa, negara dan agama menuju ke alaf baru.
Pengakuan-pengakuan terebut boleh dibaca di sini.

UNSPIN & MYSTERY: Sejarah silam Anu-war: Sukma II

Mereka kata Sukma dipaksa dan dengan bantuan media asing, pihak mereka menafikan pengakuan yang telah dibuat. Sebelum kita bincang, kita dengar lihat dahulu video berikut:


Dengan cara professional kami untuk merungkai Spin, kita berikan pautan kepada pandangan sebelah sama. Sila lihat laporan berita asing yang membawa penafian Sukma pula sini.

Diamati betul-betul, laporan berita TV asing ini penuh dengan penafian dan andaian. Mereka menunjukkan klip video rusuhan untuk menuduh polis berlaku ganas. Adakah ini sudah cukup untuk dianggap bukti atau hanya permainan sentiman?

Wallahu alam, siapa betul dan siapa salah. Adakah Sukma kelihatan dalam keadaan terpaksa dalam video di atas? Adakah Sukma dalam keadaan blank semasa menjawab soalan-soalan? Allah dan orang yang tahu saja yang tahu kebenaran.

Bagi kami, satu perkara menghairankan semasa itu.

Pada masa itu, Anwar dan Sulma sering berada di hotel-hotel, resort-resot, dan chalet-chelet seperti Hyatt Saujana (yang disebut dalam rakaman talipon Mior) pada masa yang sama. Namun, mereka tidak kelihatan bersama di tempat awam seperti restoren.

Semasa itu, menjadi pengetahuan umum pekerja-pekerja hotel bahwa Anwar akan menyewa bilik untuk bertemu Sukma. Dia sendiri tidak segan mengaku berjumpa adik. Tanpa membuat menuduh apa-apa, bukankah mudah untuk jumpa saja di rumah atau jika perlu, jumpa di coffeehouse atau restoren?

Ini Anwar dan Sukma patut jawab.

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Sukma I


Sukma yang memperkenalkan Ismail pernah ada boyfren Irish. Dengar perbualannya yang dirakamkan.

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Ismail Harun


Ismail Harun adalah seorang pengangur yang diperkenalkan kepada Anwar oleh Sukma Dermawan. Mereka bertiga diberitahu melakukan seks liwat sodomi di bilik perpustakaan di rumah Anwar di Damansara.

Video panjang tapi ini sikit ditunjukkan.

Saturday, June 27, 2009

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Mangsa dan Taib Azamuddin


Dato Taib Azamuddin kini adalah Wakil Rakyat PAS. Semasa rakaman itu, dia tidak menyedar perbualan dirakam.

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Mior Razak

UNSPUN: Sejarah silam Anu-war: Hairany

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Norlaila


Lihat betapa hebat orang yang dikatakan Anu-war dalam memujuk Norlaila supaya tidak memutuskan perhubungan dengannya. Siapa lagi yang tewas dengan pujuk rayu Anu-war?

Friday, June 26, 2009

UNSPIN: Fakta Seksologis menjawab persoalan DAP

Oleh Teruna Kelana

Ada satu pemimpin DAP ada menimbulkan beberapa persoalan pada tahun 2008 mengenai kenyataan-kenyataan Saiful.

Kononnya Saiful telah berdolak dalih - sekejap kata dipaksa oleh Anwar dan sekejap lagi tidak. Sekejap Saiful menyebut penggunaan barangan plastik. Apabila laporan perubatan menyebut tiada kesan luka dan tembus, dia tidak sebut lagi.

Saiful bukan seorang ahli politik yang cekap bercakap dengan wartawan. Saiful atau pihak polis tidak boleh memberikan jawapan sekarang sebelum perbicaraan.

Ikutkan semua pihak tidak sepatutnya menyebut kes kerana khuatir mempengaruhi keputusan hakim. Tetapi persoalan-persoalan sedemikian yang akan mengelirukan orang ramai perlu dijawab. Semua ada kemungkinan yang logik. Cuma otak DAP memang pembelit. Rambut saja yang lurus.

Sebelum ini telah diterangkan bahawa penggunaan KY Jelly kemungkinan tidak meninggalkan kesan tembus dan luka, tetapi tidak bererti perbuatan meliwat tidak berlaku. Mungkin ada bukti-bukti lain. Saksi dikatakan ada 30 orang.

Dari kajian kami, terjumpa maklumat ini. Menurut Sinclair Institute, sebuah Institiut pakar seksologi barat, antara tip seks anal yang selamat adalah seperti disedut bawah:
  • Lube, lube, lube! It’s been said that when you think you’ve used too much lube, put on some more! Using a lubricant will make penetrating the anus much easier. Remember, it doesn’t self-lubricate like the vagina. There are lubricants made specifically for anal sex that will help make it a pleasurable experience. Water-based lubricants are the best, as latex-based lubricants can degrade latex condoms and toys. Be sure not to use numbing lubricants—pain is your body‘s way of telling you to slow down or stop.
  • Start small. Begin with a well-lubed finger or a narrow vibrator. There are even sets of graduated cylinders (dildo) that can be used to “ease into” stretching the anus for anal sex.
Dari apa yang disebut atas, mungkinkah plastik yang konon disebut oleh Saiful adalah alat plastik yang digunakan untuk proses "ease into"?

Berkenaan adakah Anwar memaksa Saiful, apa yang dimaksudkan sebagai paksaan? Adakah ianya mesti secara fizikal? Saiful adalah lebih muda dan kuat dari Anwar, maka tidak mudah untuk Anwar. Tapi ia boleh dilakukan secara psikologi. Saiful yang tahu akan pengaruh dan jaringan bosnya mudah diakurkan. Ini masih kemungkinan dan kita tunggu hari perbicaraan.

Macam mana cerita Anwar yang sakit belakang? Itu kita jawab lain kali.

UNSPIN: Fatwa Nik Aziz sebelum dan selepas Saiful bersumpah


Kawan baru The Unspinners, Hero Tamil telah mendedahkan mengenai "fatwa" Nik Aziz yang flip flop berikut:

SEBELUM Saiful buat sumpah

Kota Baru: Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam.
Ini pula SETELAH Saiful buat sumpah.

Nik Aziz berkata perbuatan memegang atau menjunjung Al-Quran sebenarnya adalah perbuatan meniru orang Kristian yang memegang kitab suci mereka.

"Dalam Islam sesiapapun bebas bersumpah untuk membuktikan dirinya benar tetapi bukanlah dengan memegang kitab suci Al-Quran kerana ia adalah perbuatan orang Kristian yang memegang kitab mereka ketika bersumpah,"
Apa dah jadi dengan Tok Guru? Peliwat, Cina bersekedudukkan dengan Melayu dan apa lagi yang sedia diterima demi kuasa politik?

Bila tersilap berbalik kepada Quran. Imam Shafie pun kata, kalau pendepat saya tidak selari dengan Quran, berbalik kepada Quran. Baca ayat Mubahalah sini.

UNSPIN: Hakim yang lepaskan percaya Anwar liwat

Oleh Teruna Kelana


Ada kawan saya berdegil kata mahkamah telah lepaskan Anwar. Maka dia tidak lakukan liwat. Berdegil dia tak mahu dengar penjelasan. Bila ditanya samada dia ada membaca keputusan hakim, dia tak baca dan tak mahu baca. Dia nak tengok sendiri baru percaya. Mula-mula kesian pada dia kerana tak mahu cari kebenaran dan mahu kekal rela dibohong. Rupa-rupanya dia Mat Skodeng. Suka tengok benda-benda ni.

Memang betoi, 2 daripada 3 hakim Mahkamah Persekutuan telah pada 2 September 2004, mengenepikan tuduhan meliwat ke atas Anwar Ibrahim atas sebab-sebab teknikal. Hakim majoriti yang mengenepikan tuduhan menulis dalam mengulas keputusan mereka seperti berikut:

“The testimonies of one Dr. Mohd Fadzil and one Tun Haniff and the conduct of the first Appellant (ie Anwar) confirmed the appellants’ involvement in homosexual activities. However such evidence did not corroborate Azizan’s story that the appellants sodomised him on the date, time and place specified in the charge.”
Disamping itu, mereka juga menulis berikut:

"We find evidence to confirm that the appellants were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen."
Hakim yang setuju lepaskan pun kata Brader Anwar balun seorang lagi Brader. Apa Anwar dan penyokong depa nak nafi? Bila dia saman Dr Mahathir pun, tak done. Jelas benar, mahkamah lepaskan atas sebab teknikal dan bukan pasal dia tak buat.

Dia buat, bro. Cayalah!

UNSPIN: Bancuh kopi boleh atas pentas sama Anwar?

Oleh Teruna Kelana

Masa Saiful mula-mula buat laporan polis, PKR kata depa tak kenai. Dia bukan pembantu khas Brader Anwar Bin Ibrahim. Saiful cuma kerja buat kopi.

Saiful kata depa bohong. Dia ada pi ikut Brader Anwar ke luar negara. Orang ramai naik heran. Apa macam kerja buat kopi boleh ikut pi luar negara? Depa pusing kata dia ikut untuk buat kerja rasmi parti.

Gambar Saiful di majlis PKR mula timbul. Hang tengok video berikut:



Baik punya video. Saiful pakai baju biru sedang berdiri atas pentas sama Brader Anwar. Kira Saiful berdiri barisan kedua di belakang kerja bancuh kopi. Lim Guan Eng duduk barisan depan kerja cuci pinggan. Brader Anwar paling depan uli roti canai. Baiknya punya tebar. Baru PKR mengaku dia adalah pembantu khas.

Nafi nafi ... nahi nahi.

Thursday, June 25, 2009

UNSPIN: Apa pasal Wan Azizah & Nurul Izzah tak mau sumpah atas Quran?

Oleh Cakap Pasal


Tuan-tuan dan puan-puan kita lihat dulu firman Allah swt:

"Perkara yang benar ialah yang datang dari Tuhanmu. Maka jangan sekali-kali engkau menjadi dari orang-orang yang ragu-ragu. Kemudian sesiapa yang membantahmu mengenainya, sesudah engkau beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka: "Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu, dan diri kami serta diri kamu, kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta". Surah ali Imran, 60-61.
Jadi al kisahnya Anwar sekarang tak mau ambil sumpah atas Quran, bawah pokok demokrasi, tepi jambatan atau mana tempat pun. Kira kawan tu memang tak mau ambil sumpah langsung lah.

Sila perhatikan ayat di Quran di atas. Inilah ayat mubahalah. Kalau nak main tuduh menuduh dan bohong membohong, kita ikut penyelesaian Quran sajalah.

Ayat ini kata "Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami . . . . serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta"

Anak-anak kami serta perempuan-perempuan kami. Jadi sebab Anwar tak berani nak angkat sumpah, apa pasal Wan Azizah dan Nurul Izzah tak mau bersumpah saja? Angkat sumpah atas Quran dan minta Allah laknat sesiapa yang bercakap bohong.

Kalau Saiful cakap bohong, biar Allah laknat Saiful. Kalau Anwar bohong, biar Allah laknat Anwar. Itu pun tak boleh ke?

Apa Anwar takut sangat? Saiful sudah angkat sumpah di masjid. Anwar tak mau - pondan. Sekarang kita jemput sajalah pompuan pompuan Anwar ke depan angkat sumpah.

Kita tengok le siapa wear the pants di rumah Anwar? Sudah tentu bukan Anwar sebab dia selalu buka seluar saja. Lebih suka kain pelekat - lagi senang capai work station..

So apa pasal Wan Azizah dan Nurul Izzah tak mau angkat sumpah minta Allah laknat sesiapa yang bohong?

UNSPIN: Jika Anwar dapat suaka politik

Oleh Cakap Pasal

26hb June ini Anwar akan berangkat ke Majlis anjuran Yahudi di Washington. Kes dia pula telah ditangguhkan (lagi) oleh Mahkamah ke 8hb Julai. Apa akan berlaku jika Anwar enggan balik ke tanah air dan memohon suaka politik di Amerika Syarikat?

Besar kemungkinan jika Anwar mohon suaka politik, kawan-kawan Yahudi Anwar seperti Madeleine Albright, Bill Cohen, Paul Wolfowitz dan lain2 akan membantu Anwar mendapat suaka politik di Amerika.

Jika Anwar cabut lari, lebih elok kes liwat Anwar diteruskan saja oleh Mahkamah pada 8hb Julai. Jika Anwar mendapat suaka politik di Amerika itu tidak bermaksud Mahkamah tidak boleh bicarakan kesnya.

Rakyat Malaysia sudah lama menunggu untuk kes ini bermula supaya kebenaran tentang apa yang sebenarnya telah berlaku boleh diketahui.

Kes ini juga memberi kesan yang sangat berat dan juga berbahaya kepada keamanan negara dan ketegangan politik negara. Semuanya berpunca daripada kes Anwar. Maka jika Anwar lari daripada tanah air, Mahkamah mesti menjadi benteng keadilan yang terakhir bagi Saiful Bukhari dan juga untuk semua rakyat Malaysia. Biar perbicaraan dimulakan saja.

UNSPIN: Pasal pengakuan orang kuat Anwar Ibrahim

Oleh Cakap Pasal

Bercakap pasal liwat ini kita perlu bertanya kepada yang lebih tahu daripada kita. Salah seorang daripada orang kuat Mahaliwat Anwar Ibrahim dulu adalah seorang tokoh juga yang kini terlibat dalam berbagai kerja kebajikan untuk anak yatim.

Semasa kes Mahaliwat Round Pertama dulu Dato ini adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim. Tetapi sekarang Dato ini sudah gostan balik sebab dia lebih tahu al kisah Mahaliwat Anwar Ibrahim. Beginilah ceritanya.

Pada waktu Mahaliwat menjadi Timbalan PM dulu, dan hampir mencapai ke puncak pimpinan negara beliau sudah memang sudah naik gian main belakang lelaki. Tetapi oleh kerana beliau selalu diekori Polis, pengiring dan kroni, maka susah sikitlah nak buat kerja ikut pintu belakang. Maka pada satu hari Raja Mahaliwat telah memanggil hulubalangnya ia itu Dato ini juga dan menyuruh Datu Hulubalang itu menyediakan sebuah rumah khas untuk istirehat baginya. Rumah istirehat itu harus jauh daripada Kuala Lumpur dan tidak lah terlalu menonjol atau ghairah. Beliau cadangkan sebuah kawasan dekat Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

Dato Hulubalang ini pun mencari YB Kroni yang dikenalinya di Kuala Pilah. Dan kebetulan pula YB Kroni Kuala Pilah itu memang mempunyai sebuah rumah kediaman yang sesuai dalam kebun yang sunyi, senyap dan jauh daripada pandangan orang.

Maka rumah itu pun dibersihkan, diubahsuai, dicat dsbnya untuk kegunaan Mahaliwat dan seisi keluarganya.

Maka sesudah rumah di Kuala Pilah itu siap, pada satu hari Mahaliwat pun bagi isyarat beliau akan sampai ke sana. Dato Hulubalang pun membuat persiapan dan menunggu kedatangan Mahaliwat dan seisi keluarga. Pelik bin Ajaib bila petang hari Mahaliwat datang tetapi seorang saja, tanpa diiringi anak atau bini. Kecuali seorang driver sahaja yang memandu kereta.

Dato Hulubalang pun rasa pelik. Macam mana ni, mai dengan driver sahaja. OK lah Boss, takpa lah kata Dato Hulubalang. You rest dulu, nanti malam hari saya akan datang balik.

Lepas maghrib, Dato Hulubalang datang jumpa Mahaliwat dengan tujuan jemput makan dsbnya. Tetapi apabila Dato Hulubalang yang juga memegang kunci rumah masuk ke dalam rumah, Mahaliwat tidak terjumpa di ruang atas. Dato Hulubalang pun turun dan masuk ke bilik dekat dapur yang dikhaskan untuk driver untuk menanyakan driver ke mana perginya Boss dia Mahaliwat..

Pelik bin Hairan, apabila Dato Hulubalang memanggil driver dalam bilik, beliau mendapati bahawa Mahaliwat Anwar Ibrahim berada dalam bilik itu bersama driver pula. Dato Hulubalang kata dia tidak nampak Mahaliwat melakukan 'perbuatan yang terkutuk itu' dengan drivernya. Mahaliwat cuma berada berdua-dua-an bersama driver dalam bilik itu.

Tetapi cuba pikirlah apa hal ni Timbalan Perdana Menteri Malaysia berada bersama driver kereta di bilik belakang sebelah dapur.

Dan siapakah nama driver itu? Namanya adalah Azizan Abu Bakar - Jeng Jeng Jeng Jeng.

Itulah sewaktu Sodomy Round Pertama dulu. Sekarang bekas Dato Hulubalang itu amat convince bahawa memanglah Mahaliwat mempunyai kecenderungan, kepakaran, pengalaman dan kuasa kuda yang cukup untuk melakukan perbuatan yang terkutuk itu sekali lagi.

NEWS: Wayang Seniman Agung, Brader Anwar Bin Ibrahim

Oleh Teruna Kelana

Seniman Agung, Brader Anwar Bin Ibrahim melancarkan wayang drama "Ku tak ingin ke penjara lagi" dalam dua laporan AFP pada Jun 18h sini and Jun 24hb sini.

Wayang yang mana Brader Anwar akan bertindak sendiri sebagai penulis skrip, tuan direktor, pelakun watak utama, dan penyunting menjanjikan babak dan aksi sensasi mengandungi:


1. Babak tuduhan dakwaan adalah helah politik. Brader dilaporkan oleh AFP menyebut ianya "political ploy" yang mana ianya boleh memalukan dirinya dan mengurangkan pengaruhnya.

2. Ada pula babak dimana pihak pendakwa dituduh akan menyelit bukti palsu. AFP melaporkan "Anwar said false evidence would be introduced" dalam laporan pada Jun 18hb dan "he voiced concern false evidence would be introduced" dalam laporan bertarikh Jun 24hb.

3. Babak suspens yang menuduh pihak tertentu akan menghapuskannya. Brader dipetik mengatakan "It's a convenient way for UMNO to get rid of me to settle their political problem". Disebut juga "conviction would likely end the political career."

4. Pasti sensasi adegan wayang yang ada plot kerajaan dituduh melakukan konspirasi. Brader menyebut "as a government conspiracy to derail his plan to topple the ruling coalition" dalam kedua-dua laporan.

5. Orang ramai terutama wanita akan tersentuh dengan adegan Brader menuntut pendakwaan ditolak atas alasan laporan perubatan tidak ada kesan liwat. Dia dipetik berkata, "You can't proceed with the sodomy case when it is quite clear by the team of doctors... the medical experts that there is no trace of sodomy, so why do they proceed ...".

6. Menangis Makcik-Makcik bila mahkamah dituduh menolak ikat jamin untuk hantar Brader balik ke lokap. Kata Brader, "The worst case scenario is to deny me bail ..." Disamping itu, laporan AFP bertarikh Jun 24hb menyebut "supporters have expressed fears that it might be revoked during the hearing."

7. Part marah penuntun pula masa mahkamah dituduh enggan memberinya perbicaraan yang adil. AFP melaporkan Anwar berkata, "We are not fully prepared for the trial because we do not have the full set of documents. The prosecution has not given us crucial documents to help us in our defence. It will lead to (an) unfair trial."

8. Marah bercampur sedih penuntun apabila Brader lakunkan adegan menuduh pelbagai pihak sudah berkomplot untuk menghantarnya kembali ke penjara. Laporan AFP melaporkan Anwar menuduh "have a quick conviction."
Klimaks cerita akan melihatkan pengikut-pengikut dan penyokong-penyokong melakukan rusuhan dan tunjuk perasaan. Dipetik berikut laporan AFP bertarikh Jun 18hb berikut:


He vowed to put up a tough fight and would not dismiss the possibility of his supporters taking to the streets.

But Anwar said the party would exercise "peaceful means" to voice their protests if he was jailed.

"We will fight and I am now better prepared ...," he said.
Jalan cerita telah dilaporkan AFP sebagai "Sodomy, even between consenting adults, is illegal in predominantly Muslim Malaysia and carries a penalty of 20 years' imprisonment."

Kassim Selamat! Sabariah sudah mati ... Pergi kau, Kassim Selamat!

Tunggulah di panggung berhampiran kediaman anda.

UNSPIN: Pasal apa peguam Anwar minta sampel original air mani?

Oleh Cakap Pasal

Syabas kepada Teruna Kelana. Biar Anwar jawab. Kalau Laporan Doktor Pusrawi dan Hospital Kuala Lumpur kata tak ada kesan liwat, tidak maksud liwat tak pernah berlaku. Kalau Anwar sapu KY Jelly sebagai pelincir, sudah tentu tidak ada kesan zakarnya masuk dalam dubur Saiful.

Kita nak tahu juga pasal apa Anwar tak mahu sebut bahawa Laporan Doktor menjumpai kesan air mani? Sebaliknya kalau Laporan Doktor tidak menyebut pasal kesan air mani, kenapa Anwar tak hebohkan lagi? Kan lebih hebat propaganda Anwar kalau Laporan Doktor kata langsung tidak ada kesan air mani dalam dubur Saiful? Jadi kepada Anwar, over to you.

Cuba pikir : Round Pertama dulu tak ada langsung air mani sebab perbuatan liwat Azizan Abu Bakar dan juga Dermawan Sasmitaatmadja itu telah berlaku beberapa tahun sebelum bicara mahkamah. Akibatnya ramai penyokong Anwar tidak mahu percaya. Takkan pula bagi Round Kedua, pihak Pendakwaraya mahu hadapkan Anwar ke Mahkamah tanpa bukti yang lebih kukuh?

Penyokong Anwar juga harus pikir apa pasal Anwar ambil pemuda Indon jadi adik angkatnya dan tidur satu bilik dengan adik angkatnya pada hal Anwar mempunyai ramai adik beradik lelaki? Tak cukup ke adik beradik lelaki sendiri sampai nak ambil lagi adik angkat lelaki?

Balik kepada cerita Round Kedua ini, pihak Pendakwaraya sudah tentu mempunyai bukti yang lebih kukuh terutama sekali bukti air mani.

Maka sebab itu lah Anwar minta Mahkamah serah kepadanya sample original air mani. Macam mana Anwar tahu nak minta Mahkamah beri kepada dia sampel original air mani jika TIDAK tersebut air mani dalam Laporan Doktor ? Jeng Jeng Jeng Jeng ! !

Sebab sudah tentu peguam Anwar hanya boleh minta Mahkamah berkongsi maklumat atau menyerahkan salinan dokumen yang memang sudah tersenarai oleh Pihak Pendakwaraya dalam dokumen-dokumen kes yang difailkan dengan Mahkamah.

Jika tidak ada kesan air mani dalam dubur Saiful, pasal apa peguam Anwar minta sampel original air mani? Jeng Jeng Jeng Jeng.

UNSPIN : Balasubramaniam Agen Anwar


Oleh Cakap Pasal

Kita ingat lagi ke, kes pelik Private Investigator Balasubramaniam? Pada awal July ’08 Bala telah timbul entah dari mana dan membuat Kenyataan Berkanun (SD) yang menuduh Dato Seri Najib Tun Razak atas beberapa perkara.

Yang peliknya Bala telah muncul secara tiba-tiba bersama Anwar Ibrahim pada satu Sidang Akhbar. Kita nak tahu soalan yang simple: Macam manakah Anwar boleh berjumpa dengan Bala? Siapakah yang telah mengaturkan perjumpaan antara Bala dan Anwar?

Ataupun pasal apa Bala setuju muncul ke hadapan di bawah naungan Anwar? Dan di mana Bala sekarang?

Jelas sekali ini satu lagi sandiwara Anwar untuk memalukan Najib dan BN. Caranya simple juga. Mula cari seorang PI bernama Bala dan bayar Bala duit lumayan untuk membuat pengakuan palsu terhadap Najib (sama seperti kes Ummi Hafilda dulu). Lepas itu suruh Bala ‘tarik balik’ pengakuannya seolah dia dipaksa oleh Polis pula.

Lepas itu bayar duit kepada Bala dan suruh Bala lenyapkan diri. Maka Bala pun hilang sampai hari ini.

Yang tanggung syak wasangka adalah Najib dan Kerajaan padahal Anwar lah yang telah merancang semuanya sekali – daripada mula sekali jumpa Bala sehingga Bala lenyapkan diri. Jelas bahawa Bala adalah agen Anwar.

Inilah taktik kotor Anwar. Sebenarnya Anwar yang lebih tahu ke mana perginya Bala. Semua ini adalah perancangan Anwar.

PAS dan TOK GURU NIK AZIZ –

PAS dan TOK GURU NIK AZIZ – kegagalan 1



Semakin lama semakin menjadi-jadi. Itulah perupamaan yang boleh diberikan kepada Tuan Guru Nik Aziz. Percakapan beliau sejak kebelakangan ini seolah-olah tidak mencerminkan diri beliau yang sebenarnya. Ucapan-ucapan beliau seolah-olah sudah dipengaruhi oleh unsur-unsur yang tidak molek sama ada kepada dirinya sendiri atau pun kehendak masyarakat umum.

Beliau nampaknya sudah semakin menyimpang jauh daripada beliau sendiri.

Bagi saya, Tuan Guru Nik Aziz adalah bukannya seorang pengamal agama yang sebenar-benarnya. Beliau adalah seorang ahli politik yang mementingkan kemenangan partinya dalam mendapatkan kuasa pemerintahan.

Seperti kata-kata saya sebelum ini, saya lebih takut jika ahli agama mempergunakan agama untuk politik dan bukannya menggunakan politik untuk agama. Kerosakan kepada umat akan menjadi lebih hebat bila agama dipergunakan untuk kepentingan sesuatu.

Saya tidak perlu berceramah tentang hal ini kerana saya tahu, Tuan Guru Nik Aziz lebih arif tentang hal ini berbanding dengan saya.

Baru-baru ini saya melintasi kawasan Manek urai. Kawasan yang menjadi tumpuan kini kerana pilihanraya kecil akan diadakan di kawasan tersebut. Saya dapat melihat dengan mata sendiri poster-poster yang hanya menunjukkan gambar-gambar Tuan Guru Berdoa dipaparkan sepanjang jalan raya tersebut. Apa yang tok guru doakan tiada siapa yang tahu.

Tiada gambar orang lain sepanjang jalan tersebut. Hanya muka Tuan guru seorang sahaja dipaparkan. Begitu tingginya harapan diletakkan oleh perancang pilihanraya parti PAS terhadap tok guru.

Jangan pula kerana gambar tok guru itu menjuruskannya kepada kesesatan akidah oleh pengikut PAS. Pernah terdengar kenyataan dikeluarkan oleh salah seorang imam yang tidak beriman bahawasanya boleh pahala jika menatap gambar tok guru. Sesat lagi menyesatkan. Tidak pasal-pasal nanti parti PAS dicop sebagai sesat kerana boleh memesongkan akidah umat islam.

Siapa yang bertanggungjawab? Tok Guru lah yang kena menjawabnya. Jawab kepada Allah swt nanti. Si polan itu sesat akidahnya kerana tok guru.

Disalah satu poster tersebut ada baris perkataan yang mengambarkan doa beliau seperti berikut, SELAMATKANLAH KERAJAAN ISLAM. Kempen tersebut seolah-olah menggambarkan pihak PAS kini sedang berperang dengan pihak kafir. Kempen tersebut juga boleh dikatakan sebagai pengunaan AGAMA ISLAM sebagai bahan kempen.

Padahal PAS kini sudah bergabung dengan PKR dan DAP yang tidak tahu mana hala tuju mereka itu terhadap Negara ini.

Saya juga sempat singgah di salah satu kedai kopi di kawasan tersebut. Salah seorang penduduk sedang merungut-rungut tentang kedudukan PAS di waktu ini. Katanya; “ Gapo lah PAS lo nih, saing nga UMNO tokse tapi gi sain nga puok DAP pulok tu takpo. DAP tu puok komunis”.

Saya tanya lagi, “agok-agok pokcik, BN ko PAS mene ngundi kali ni?”. Katanya, “dulu-dulu kito wi mene ko UMNO, pah tu kita wi ko PAS, tapi kali ni kito raso kito wi ko UMNO pulak. Gilir-gilir lah”.

Tanya saya lagi. “Bakpo lagu tu pulok pokcik?”. Katanya, “PAS lo ni koho berat. Habis tanoh-tanoh ore kampong dio nok amik wat lade (lading) rakyat. Amik saline I/C ore kapong nga sain (tandatangan) sekali katanya nok wi tanoh, tapi wat modal untuk nipu. Puok-puok dio gi royat ko Tok Guru Nik Aziz ore kapong stuju doh nok wat lade rakyat. semuo pakat sain doh. Padahal puok-puok dio wi ko tokey-tokey cino untuk buko lade. Cino buleh 2,000 ekar tanoh tapi kito ore kapong buleh RM200 jah sebule. RM200 tu mace gaji mandul jah. Gapo dio lagu tu..”

jika UMNO berjanji untuk berikan pelbagai kemudahan kepada penduduk di situ, Tuan Guru sepatutnya melepaskan sahaja kawasan Manek Urai. Tidak payahlah bertanding di kawasan tersebut. Berilah peluang kepada UMNO menambah atau pun memperbaiki kemudahan infrastruktur asas kepada rakyat dikawasan tersebut. Sanggupkah Tuan guru melihat rakyat di situ hidup dalam kesusahan. Jika UMNO menang sekali pun, ianya tidak akan mengubah kedudukan Tuan Guru selaku Menteri Besar Kelantan. PAS akan tetap memerintah Kelantan.

Manek Urai tidak sama dengan Pengkalan Pasir. Manek Urai adalah satu kawasan pendalaman yang memerlukan perhatian lebih dari segi pembangunan. Pengkalan Pasir boleh dikatakan mempunyai segala-galanya.

Sudah lebih 20 tahun PAS memerintah Kelantan. Apa yang parti PAS berikan kepada rakyat Kelantan? Hanya retorik politik sahaja. Padahal rakyat di sebelah hulu masih hidup dalam serba kekurangan.

Kalau setakat bina pusat-pusat beli belah di Kelantan, itu bukannya dikategorikan sebagai kemudahan kepada rakyat. rakyat mahukan jalan, bekalan elektrik, bekalan air, telefon, sekolah, masjid dan sebagainya lagi.

PAS telah gagal dan masih lagi gagal dalam menjalankan tanggungjawabnya terhadap rakyat.

Tok Guru sudah pun terpesong. Dahulu hormat yang tinggi kepada Tok Guru tetapi kini semakin menipis pula rasanya.

kata orang-orang tua, perwatakan seseorang itu banyak dipengaruhi oleh orang disekelilingnya terutamanya sahabat-sahabatnya. Siapa sahabat tok guru sekarang?

1. Lim Kit Siam – seorang yang menentang penubuhan Negara islam dan menidakkan kepentingan orang melayu.

2. Anwar Ibrahim – seorang yang dibuang dari UMNO kerana kesalahan moral. Perwatakan yang sangsi atau terpesong daripada nilai-nilai agama.

Tindakan tok guru mempersoalkan penubuhan kerajaan perpaduan amat menyedihkan sekali. Jelas menunjukkan tok guru hanya mementingkan parti sahaja berbanding kepentingan umum.

Tindakan tok guru memalu dan memperbodohkan Ustaz Nasarudin amat menyedihkan. Teguran tok guru terhadap beliau tidak melambangkan sikap seorang pemimpin yang sebenarnya.

Tok guru juga telah membelakangkan presiden parti yang dipilih secara mesyuarah adalah dilihat sebagai satu cara yang tidak beretika dalam satu-satu organisasi dan juga ianya tidak islamik.

Baru-baru ini tok guru telah menghina UMNO dengan perupamaan seperti komunis dan chin peng. Padahal siapa yang beria-iya hendak membawa balik chin peng ke Negara ini semula. Bukankah sahabat tok guru yang bernama Anwar Ibrahim dan ianya disokong oleh tok guru. Siapa yang lebih komunis dan chin peng yang sebenarnya.

Setahu saya, UMNO terang-terangan menolak idea membawa balik chin peng ke Negara ini. Itu menunjukkan UMNO tidak selari dengan apa yang didakwa oleh tok guru itu.

Begitu juga dengan tok guru Haji Hadi. Kaset-kaset lama hendak dimainkan semula.

Katanya UMNO menentang penubuhan serta perlaksanaan pemerintahan islam di Negara ini. Tetapi jika dilihat pada perlembagaan Negara, UMNO masih mempertahankan kedudukan islam sebagai agama rasmi Negara. Jika dilihat sebelah parti PAS pula, tok guru begitu mesra dengan ustaz lim kit siam yang terang-terangan menentang penubuhan Negara islam. jadi siapa yang bercakap berbelit-belit sekarang.

Isu kapir mengkafir sesame umat islam tidak payah disebut-sebut lagi oleh tok guru. Rakyat sudah boleh menilai siapa yang betul dan siapa yang salah. Rakyat sudah membuka mata siapa sebenarnya parti PAS itu.

Tok Guru dan parti PAS kini sudah dipandang serong oleh rakyat. kewibawaan Parti PaS untuk memerintah amat disangsikan sekali. Pergabungan dengan DAP dan PKR amat mengelirukan sekali. Pergabungan tersebut boleh diupamakan sebagai nikah kontrak. Bila-bila masa sahaja boleh berpecah. Esok, lusa, tulat, tulen....minggu depan? Tahun depan?

Jika ‘Pakatan Rakyat’ menang sekali pun, apa yang PAS dapat? Menang sorak kampong tergadai? Seperti yang terjadi di perak, sehingga ke hari ini kucar-kacir politik tidak dapat diselesaikan. Padahal masa terus berlalu, tetapi apa pun tidak dapat dilakukan untuk rakyat. sampah semuanya.

PKR dan DAP boleh habuan yang besar tetapi PAS akan mendapat sampah.

Tidakan presiden PAS Tuan Guru Hj Hadi mengucapkan kerajaan campuran benar-benar menjadi tanda-tanya. Beliau seolah-olah tidak bertanggungjawab terhadap apa yang diperkatakannya. Adakah itu sikap sebenar pemimpin PAS? Cakap dulu..tunggu respond dan baru fikir. Ada ke pemimpin macam tu?

Kemana menghilangnya prinsip-prinsip PAS selama ini. Penubuhan Negara islam. Tolak UMNO kerana berkawan dengan kapir. Kami mahu undang-undang hudud. Adakah semuanya telah menjadi sampah dan telah dimasukkan ke dalam tong sampah.

PAS boleh diupamakan sebagai sebuah motorsikal yang mempunyai kapasiti enjin berkelajuan 70km/j. kalau modify sikit bolehlah pergi ke 80km/j. Walaupun trotter dipulas sehingga habis sekalipun, kelajuannya adalah takat itu sahaja malahan silap-silap boleh pecah enjin.

PAS adalah ideology politik semata-mata dan tiada bezanya dengan parti-parti politik lain yang ada di muka bumi ini. Tidak lebih dan tidak kurang.

Manek Urai : Kenyataan putar belit Oleh Nik Aziz - kafirkan saudara se-Islam

Manek Urai : Kenyataan putar belit Oleh Nik Aziz-kafirkan saudara seIslam

Posted On 6/28/2009 09:21:00 AM by megat |

Tuk Guru
Komunis tolak agama, Umno asingkan agama - Nik Aziz

KUALA KRAI, 27 Jun (Hrkh) - "Hendak sebut apa lagi kerana Umno benar-benar memisahkan agama dan politik. Umno buat kerja tidak serupa dengan kehendak Nabi Muhammad s.a.w."

"Tidakkah komunis juga tidak percaya kepada agama. Begitu juga dengan Umno yang menolak agama. Tidakkah perumpamaan itu hampir serupa. Serupa satu pun sudah cukup," kata Tuan Guru Dato'Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mursyidul Am PAs mengulas tindakan Pergerakan Pemuda Umno Kelantan membuat laporan polis terhadapnya berhubung kenyataannya yang menyamakan Umno seperti ajaran sesat Ayah Pin dan komunis :selanjutnya sini



Selepas membaca kenyataan Nik Aziz, Pisau tidak terkejut apabila dia menyamakan Umno dengan Komunis, masihkan pembaca ingat Nik Aziz menyokong agar Chin Peng dibenarkan pulang? Nik Aziz berkata Komunis juga pejuang nasionalis pasca kemerdekaan?

Malah dia mengambarkan UMNO sebagai parti yang tidak percaya kepada agama?apa makna nya? kafirkah UMNO? Apa justifikasi nya sehingga dia menuduh orang orang UMNO sebagai kafir sehingga menyamakan dengan golongan yang tidak percaya agama.

Ini membuktikan Tok Guru PAS ini memang benar benar nyanyuk & pelupa,layak di gelar mursyid flip flop.Tidakkah beliau sedar perbuatannya itu mengambarkan seorang yang munafik?

Penyokong taksub PAS, takkan perkara sebegini mudah anda tidak nampak? Pemimpin yang anda agung agungkan mengeluarkan kenyataan berbelit & tidak konsisten.Malah lebih kepada ikut sedap mulut & hati.

Ya allah,engkau beri lah hidayah kepada Nik Aziz,berilah petunjuk dan keampunan kepadanya.Berilah petunjuk & hidayah kepada penyokong penyokong PAS agar tidak sesat dalam mencari jalan yang benar.

Pisau kata " makin lama makin teruk dah orang tua ni"


source : www.pisau.net

-----------------------------------

PAS
PAS
Parti Ajaran Sesat
"Sesungguhnya orang Muslim itu adalah bersaudara kerana ini damaikanlah antara keduanya saudara kamu dan bertakwalah kepada Allah semoga kamu mendapat rahmat-Nya."

Wahai orang yang beriman taatlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya dan ulil amri, kemudian jika kamu berselisih pendapat tentang sesuatu maka kembalikanlah ia kepada Allah dan Rasul, jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. surah an-Nisa' ayat 59

Wahai orang yang beriman, janganlah satu kaum mencela kaum yang lain, boleh jadi mereka yang dicela itu lebih baik daripada yang mencela dan janganlah para wanita mencela wanita yang lain, boleh jadi wanita-wanita itu lebih baik daripada wanita-wanita yang mencela dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri, dan janganlah kamu saling memanggil dengan gelaran-gelaran yang buruk-buruk… (al-Hurujat: 11).

Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan baginda adalah keras terhadap orang-orang kafir tetapi berkasih sayang sesama mereka (Muslim)…(al-Fath; 29)

Sesungguhnya syaitan itu hendak menimbulkan permusuhan di antara kamu… (al-Maidah: 9).


source : malaysiaheaven.blogspot.com

---------------------------------------------

Sifat Pembangkang Yang Munafik

* Apabila keputusan mahkamah menyebelahi mereka, ia akan dianggap melambangkan ketelusan badan kehakiman tetapi apabila keputusan sebaliknya, mahkamah akan dituduh berat sebelah dan berlaku campur tangan kerajaan.

* Apabila mereka merancang menubuhkan kerajaan melalui pintu belakang pada 16 September lalu dengan cara hendak membeli 31 anggota BN, mereka anggap ia demokrasi. Tetapi apabila BN menubuhkan kerajaan di Perak setelah ada wakil rakyat pembangkang menjadi calon Bebas mereka kata ia pencabulan demokrasi dan terpekik terlolong mahukan DUN dibubarkan.

* Apabila ada pemimpin mereka didakwa di mahkamah, mereka anggap itu fitnah, tetapi apabila mereka menuduh pemimpin BN dengan niat memburukkan beliau, mereka kata ia demi keadilan.

* Apabila UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC, mereka anggap ia perbuatan salah tetapi apabila mereka bekerjasama dengan DAP, mereka kata parti mereka untuk semua.

* Apabila ada pemimpin UMNO atau BN didakwa terlibat dengan kegiatan tidak moral, mereka desak letak jawatan tetapi apabila ada pemimpin mereka terlibat biarpun ada bukti, mereka kata ia konspirasi dan itu soal peribadi.

* Apabila media arus perdana menyiarkan sesuatu berita, mereka anggap itu permainan jahat media milik kerajaan tetapi apabila media mereka menyebarkan fitnah dan tohmahan mereka anggap itu kebebasan media.

* Apabila kerajaan menghantar anggota polis yang ramai ke kawasan pilihan raya mereka akan kata, itu usaha untuk menakutkan pengundi tetapi apabila mereka menang, mereka kata pasukan keselamatan telah menjalankan tanggungjawab dengan berkesan.

* Apabila mereka menang pilihan raya, mereka akan kata rakyat semakin menolak BN tetapi apabila mereka kalah, mereka akan tuduh BN guna pengundi hantu dan SPR tidak telus.

* Apabila ada pihak terlalu ekstrem membuat tuntutan untuk kaum tertentu mereka anggap itu kebebasan bersuara tetapi apabila ada orang Melayu yang menyokong kerajaan menyeru hak Melayu dipertahankan mereka kata itu perkauman.

* Apabila mereka kemukakan idea sampai satu dunia pun tahu, mereka kata ia demi kepentingan rakyat dan negara tetapi apabila idea itu ditolak oleh rakan pembangkang sendiri mereka kata ia idea jahat UMNO dan tohmahan untuk melemahkan pembangkang.

* Apabila polis melarang daripada mengadakan demonstrasi haram demi menjaga ketenteraman awam, mereka tuduh ia menyekat hak asasi manusia tetapi apabila mereka lakukan juga dan polis bertindak mengikut lunas undang-undang mereka kata, polis kejam.

* Apabila UMNO hendak berbincang sesuatu isu dengan MCA atau MIC, mereka akan dakwa UMNO takut kepada kedua-dua parti itu tetapi apabila mereka hendak berbincang sesama sendiri, mereka kata ia melambangkan kesepakatan.

* Apabila UMNO berikrar terus perjuangkan hak orang Melayu berdasarkan Perlembagaan, mereka anggap UMNO perkauman tetapi apabila mereka beria-ia menuntut untuk kaum tertentu, mereka kata itu demi kesamarataan sebagai rakyat Malaysia.

* Apabila ada rakan dalam pembangkang menuduh BN macam-macam, mereka kata, itu bagus tetapi apabila kenyataan mereka disanggah oleh rakan sendiri mereka akan kata media putar belit fakta dan cuba melaga-lagakan pembangkang.

Dipetik dari Utusan Malaysia



source : malaysiaheaven.blogspot.com

------------------------------

Saturday, 27 June 2009

ANWAR SIAP SEDIA KE MAHKAMAH !!!

ANWAR SIAP SEDIA KE MAHKAMAH !!!
Share
Thurs at 11:21

Jika kita melihat tingkah laku Datuk Seri Anwar Ibrahim dan para peguamnya sejak sebulan lalu maka pasti akan menimbulkan tanda tanya kepada ramai rakyat yang berfikiran terbuka, bebas dan menghormati undang-undang.

Para peguamnya berusaha menimbulkan keraguan sebelum perbicaraan. Malahan lebih jauh mereka mahukan pertuduhan jenayah ini digugurkan. Anwar adalah satu-satunya tertuduh yang bebas berkata apa-apa tanpa menghadapi kemungkinan dikenakan tindakan menghina mahkamah.

Anwar tidak boleh menolak hakikat bahawa ada satu laporan jenayah ke atas beliau. Pembantu Khasnya telah membuat laporan polis bahawa ia diliwat oleh pemimpin de facto Parti Keadilan Rakyat itu.

Apabila pertama kali laporan polis tersebut muncul dan tersebar, para pegawai Anwar menafikan Saiful seorang pembantu khas Anwar. Mereka mendakwa Saiful hanyalah pembuat kopi di pejabat.

Kemudiannya terbukti Anwar membawa Saiful sehingga ke luar negara untuk tugas rasmi. Malah gambar Saiful berada di belakang Anwar dalam beberapa siri ceramah pemimpin "agung" PKR itu juga mengesahkan lagi pengakuan saiful bahawa beliau merupakan pembantu khas kepada Anwar.

Ketika ini barulah mereka mengakui kedudukan sebenar saiful.

Pasukan media Anwar kemudiannya menjalan propaganda fasa kedua dengan usaha menjatuhkan kredebiliti Saiful kononnya agen UMNO dan sebagainya. Perjumpaan beliau dengan Datuk Seri Najib, gambar beliau dengan pegawai menteri semasa beliau menjadi pemimpin pelajar disebarkan untuk mengukuhkan teori konspirasi mereka.

Selalunya kredebiliti saksi atau tertuduh diserang dan dimusnahkam di dalam perbicaraan. Namun Anwar dan para pegawai mereka menjalankan perbicaraan melalui media internet dan organ parti tanpa sebarang ruang pembelaan bagi mangsa.

Kemudiannya laporan perubatan yang dikeluarkan ditafsirkan sendiri oleh mereka sehingga menunjukkan seolah-olah Saiful berbohong. Mereka mentafsirkan tiada kesan luka. rodokan dan koyakan sebagai bukti liwat tidak pernah dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

Mengapa mereka tergesa-gesa mahu mendahului perbicaraan mahkamah? Banyak gel atau krim pelincir yang membolehkan liwat berlaku tanpa memberi kesakitan kepada mangsa. Mereka mengabaikan ini. Malahan tindakan peguam Anwar mentafsirkan kenyataan tiada koyakan dan pendarahan sebagai bukti tidak berlaku liwat adalah cubaan mengelirukan umum.

Mereka mendakwa ini konspirasi UMNO. Jika benar ini merupakan konspirasi nescaya punggung Saiful akan dikenakan tusukan tumpul secara kasar supaya ada kesan luka dan koyakan dahulu bagi memastikan cerita beliau benar-benar mendatangkan kesan.

Ada juga penulis-penulis upahan Anwar yang menulis mendakwa apakah logik untuk seorang lelaki berusia 61 tahun dapat meliwat seorang pemuda berusia 23 tahun tanpa berlaku kekasaran. Apakah anak muda berusia 23 tahun ini tidak mempunyai kekuatan untuk menendang Anwar dan melarikan diri.

Penulis seperti ini sama ada berpura-pura bodoh untuk membantu memulihkan imej Anwar atau memang tidak mempunyai pengetahuan dalam kes-kes jenayah seksual.

Kes jenayah seksual boleh berlaku dalam keadaan menyerah taanpa kerelaan atas faktor-faktor psikologi. Faktor psikologi termasuklah takut kepada pengaruh pemangsa, terlalu hormat kepada pemangsa sehingga tidak dapat menolak kehendak seks dan beberapa isu psikologi lain yang boleh dibaca dalam kajian saintifik mahu pun menonton drama-drama "crime" barat. Dalam keadaan sedemikian kita akan mendapati tiada kesan kekerasan fizikal dapat ditemui. Kes-kes sedemikian juga banyak berlaku di kalangan paderi dan anak muda di barat yang pernah menjadi skandal beberapa tahun lalu.

Dalam sebulan ini kita terasa amat hairan mengapa Anwar bersungguh mahu menghalang perbicaraan daripada berlangsung. Sedangkan suatu ketika dahulu Anwar Ibrahim dengan lantang membuat kenyataan bahawa beliau bersedia menjawab segala pertuduhan liwat beliau di mahkamah.

Jika benar Anwar mahu membersihkan dirinya, inilah masa terbaik beliau menjawab semua soalan di mahkamah. Bukankah ini juga pentas terbaik untuk para peguamnya menyerang dan menjatuhkan kredebiliti Saiful (mangsa), bukti dan laporan Doktor sekaligus membebaskan Anwar.

Sekali lagi para penyokong Anwar akan mendakwa mahkamah tidak bebas biarpun sebahagian besar mereka langsung tidak boleh memahami para undang-undang melebih tiga baris awal.

Maka mereka berpegang kepada hujah-hujah logik peguam bela dan mengabaikan hujah-hujah logik pendakwa.

Untuk kumpulan ini, jika benar mahkamah tidak boleh dipercayai pun mengapa mereka tidak mahu mendengar sendiri keterangan Anwar dan keterangan Saiful serta membuat penghakiman sendiri?

Mengapa Anwar mahu mengelakkan perbicaraan mahkamah? Anwar mendapat pelbagai keistimewaan undang-undang termasuk dibenarkan bebas dengan jaminan sedangkan berdasarkan rekod pernah mengugut saksi, salah guna kuasa ke atas Polis dan kes jenayah liwat tidak memungkinkan tertuduh lain mendapat keistimewaan yang sama.

Malah bagi membolehkan Anwar membersihkan diri dari tuduhan, perbicaraan ini diadakan dalam kadar yang segera bagi ukuran kes-kes di malaysia.

Logikkah di dalam akal semua rakyat bahawa Anwar yang serba maksum dan tidak bersalah itu begitu bersungguh mengelakkan kes liwat beliau dibicarakan. Belum pun bermula perbicaraan peguam Anwar telah pun mempertahankan anak guamnya termasuk mempertikaikan bukti dan saksi pendakwa.

Mereka mahu menjalankan perbicaraan melalui media dan bukannya mahkamah untuk memberi tekanan kepada pendakwa, mangsa dan saksi.


Jika benar Anwar tidak bersalah dan percaya bukti-bukti yang ada menyebelahinya mengapa ia begitu tergesa-gesa untuk menyangkal bukti-bukti yang ada tanpa masuk ke mahkamah lagi?

Anwar, para peguamnya dan para media strategisnya sedang berusaha keras membentuk keraguan dan syak wasangka umum terhadap sistem kehakiman, perundangan dan juga kepada mangsa liwat beliau. Semua ini adalah usaha awal untuk mewujudkan anarkisme dalam masyarakat.

Akhirnya pemikiran anarki ini pasti akan diikuti dengan demontrasi jalanan dan kekecohan bagi mengalih perhatian umum dari fakta-fakta perbicaraan beliau kepada isu-isu dijalanan dan teori konspirasi ciptaannya.

Anwar, jika benar tidak bersalah, datang ke mahkamah pertahankan diri. Biar rakyat menilai fakta dan bukti kes bukannya menyebarkan pelbagai cerita separuh benar dan pelbagai kenyataan bela diri tanpa asas dan bukti yang sah.

Apa yang Anwar mahu sembunyikan? Apa bukti yang saiful ada dan Anwar tidak mahu ia terdedah di mahkamah? Mungkin inilah ketakutan sebenar Anwar yang tidak kita ketahui.

source : Ir Gullit facebook